لزوم تلاش مساجد و کانونها در جهت دهی افکار اقتصادی و فرهنگی جوانان

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان مرکزی بر وظیفه سنگین کانون ها در شکل گیری و جهت دهی به افکار فرهنگی و اقتصادی نسل های امروز تاکید کرد.

حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی با اشاره به لزوم توجه به مسائل فرهنگی به عنوان زیربنای اجتماع اسلامی در کنار ابعاد سیاسی و اقتصادی به خبرنگار حوزه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان گفت: اقتصاد، فرهنگ و سیاست سه ضلع مهم تشکیل دهنده یک جامعه محسوب می شوند و با توجه به این اصل، نباید فرهنگ را فدای دو ضلع دیگر کرد و نسبت به آن غافل بود.

 

وی با تاکید بر این که در برخی مواقع به مقوله فرهنگ در سایه اقتصاد بی توجهی می شود، گفت: اگر قرار باشد در یک جامعه شایسته اسلامی، بر اساس مبانی اسلام عمل کرد لازم است سیاست و اقتصاد بر مبنای فرهنگ قرار گیرد و از این جهت مقام معظم رهبری نیز طی سال های اخیر مسئله خلاء فرهنگی را به عنوان یک ضرورت در اجتماع بارها گوشزد کردند.

 

وی ادامه داد: سال گذشته که بر اقتصاد و سیاست به عنوان دو حماسه تاکیدات فراوانی شد با شکل گیری انتخابات و راهپیمایی 22 بهمن، شاهد به ثمر نشستن حماسه سیاسی بودیم؛ اما حماسه اقتصادی مورد غفلت واقع شد و به این دلیل در سال جدید بر این مقوله برای رسیدگی بیشتر دولت و توجه مردم تاکید و اصرار بیشتری شده است.

 

حجت الاسلام ذوالفقاری گفت: با توجه به کلیات اتفاقات سال های اخیر و درنظر گرفتن رویدادهایی چون تحریم های اقتصادی و در مقابل مقاومت ایران باید با تقویت پایه های اقتصادی به امر اقتصاد توجه بیشتری شود و خوداتکایی اقتصادی شکل گیرد؛ برای رسیدن به این مهم لازم است مسئولین فرهنگی فرهنگ را بیش از پیش تقویت کنند تا پایه های اقتصادی و سیاسی اجتماع اسلامی ما، فرهنگی باشد.

 

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان مرکزی با تاکید بر این که مساجد و کانون های مساجد در طی سالیان گذشته در حد توان خود در بعد فرهنگی فعالیت کردند، گفت: با در نظر گرفتن این امر که بچه های مسجد، سربازان داوطلب فرهنگ کشور هستند و مسجد محل جوشش فرهنگ اسلامی است در سال جاری بار مسئولیت سنگینی بر دوش مساجد و کانون ها قرار دارد و از این جهت مساجد و کانون ها باید در راستای شکل گیری و جهت دهی افکار فرهنگی و اقتصادی به نسل های امروز بکوشند.

 

وی اظهار کرد: با توجه به این که کانون های فرهنگی هنری مساجد نیز از مراکز مهم فرهنگی کشور هستند تمامی تلاش ما برای تدوین برنامه های مناسب در راستای تقویت فرهنگ ناب اسلامی به کار گرفته شد و با برگزاری جلسات لازم نیز، مسائل مرتبط با این امر برای جلب توجه افراد به مسئله فرهنگ و اقتصاد در کنار یکدیگر شفاف سازی می شود.

پایان پیام/

 

کد خبر 360627

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha