برنامه های هفته گرامیداشت هفته زن در جمعیت هلال احمر خوزستان

خبرگزاری شبستان: مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان، از اجرای برنامه های متعدد به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و هفته گرامیداشت مقام زن و روز مادر در این مرکز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اهواز، دکتر علی خدادادی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان، با اشاره به انتخاب سالروز ولادت حضرت زهرا(س) به عنوان روز زن و مادر گفت: این انتخاب نشان از جایگاه ویژه زنان در ارتقای فرهنگ ناب اسلامی دارد و به ما پیام می دهد که بانوان ایران اسلامی در زندگی فردی و اجتماعی هیچ الگویی والاتر از حضرت صدیقه طاهره(س) نمی توانند بیابند.

 

وی با اشاره به نقش بی نظیر زنان در هشت سال دفاع مقدس اضافه کرد: زنان به عنوان همسران و مادران جامعه، نقش بزرگی در خانواده دارند و با اتخاذ تدابیر درست می توانند در تمامی مسائل اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی نقش آفرینی کنند.

 

وی با بیان اینکه این نقش بی بدیل را می توان به کرات در سال های دفاع مقدس و در تربیت جوانان انقلابی و فدایی برای دفاع از میهن اسلامی مشاهده کرد، افزود: حضور زنان در عرصه های مختلف اجتماعی از خانه گرفته تا مدرسه و دانشگاه توانسته نقش مهمی در ارتقا و رشد جامعه اسلامی ایفا کند.

 

دکتر خدادادی، با اشاره به فعالیت های مؤثر بانوان در جمعیت هلال احمر، تصریح کرد: بانوان و خواهران ما در طراحی و اجرای برنامه ها و فعالیت های مختلف امدادی و عام المنفعه در جمعیت هلال احمر، قدم های شایسته ای برداشته اند و در نیل به اهداف عالی نظام در حوزه امدادی و بشردوستانه اقدامات مؤثری داشته و دارند.

 

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر با همکاری اداره کل امور زنان و خانواده استانداری خوزستان در این هفته برنامه های متعددی را اجرا می کند، ادامه داد: هدف از اجرای این برنامه ها، تقویت نقش تربیتی زن در خانواده همراه با افزایش نقش مدیریتی زنان در سطوح بالای جامعه، تلاش در جهت شناخت مسائل و مشکلات زنان در جامعه خانواده و محیط کار و زمینه سازی جهت اعضای مونث جامعه در عرصه های مختلف اجتماعی است که این برنامه ها در هفته گرامی داشت مقام زن و مادر برگزار می شود.

 

به گزارش روابط عمومی هلال احمر خوزستان، وی اظهار کرد: از جمله برنامه هایی که در این هفته برگزار می شود می توان به جشن بانوی عشق و امید با حضور کارکنان، اعضا جوانان، داوطلبان و امدادگران زن در سراسر استان، نمایش و نقد فیلم "هیس! دخترها فریاد نمی زنند" با حضور کارگردان فیلم در سینما هلال اهواز، برگزاری کارگاه های آموزشی با موضوعات زنان و مدیریت بحران، آشنایی با سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی، چگونگی ایجاد امنیت و اعتماد در خانواده، تجلیل از زنان فعال و کوشا در محیط اداری، دیدار و دلجویی از مادران و همسران شهدا اشاره کرد.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان، عنوان کرد: با توجه به همزمانی هفته زن با هفته سلامت، برگزاری کاروان های سلامت در مناطق محروم سراسر استان با نگاه ویژه به زنان از برنامه های مهم جمعیت خواهد بود که البته برنامه ویزیت رایگان در حاشیه نمایش فیلم "هیس! دخترها فریاد نمی زنند" در سینما هلال اهواز نیز برگزار خواهد شد.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 360634

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha