پیش‌بینی 75 میلیارد تومان برای اضافه شدن اعتبارات سپاه

نمایندگان مجلس به منظور تأمین هزینه‌های مأموریتی و سایر امور مربوطه مبلغ 750 میلیارد ریال به اعتبارات پیش‌بینی شده در لایحه بودجه 90 به ردیف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه و منظور کردند.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی امروز چهارشنبه 14 اردیبهشت و در بررسی لایحه بودجه 90 به پیشنهاد کمیسیون‌ شوراها و امور داخلی کشور رأی مثبت داد.

بر اساس رأی مجلس، وکلای ملت به منظور تأمین هزینه‌های مأموریتی و سایر امور مربوطه مبلغ 750 میلیارد ریال به اعتبارات پیش‌بینی شده در لایحه بودجه سال 1390 به ردیف سپاه پاسداران اضافه و منظور کردند.

نمایندگان همچنین به منظور نگهداری و بهسازی و تجهیز فرودگاه‌های کوچک و مناطق محروم شرکت مادر تخصصی فرودگاه‌های کشور بابت پنج درصد موضوع ماده 48 قانون مالیات بر ارزش افزوده و 250 هزار ریال موضوع بند الف ماده 87 قانون وصولی برخی از درآمدهای دولت و مصرف آن در موارد معین (افزایش 70 هزار ریال به 250 هزار ریال از هر مسافر عازم خارج از کشور) (ستون هزینه مبلغ 40 هزار میلیون ریال و ستون تملک دارایی‌های سرمایه‌ای یک میلیون ریال) دریافت و در چارچوب ماده 55 قانون بخشی از مقررات مالی دولت هزینه می‌کند.

همچنین نمایندگان با تصویب بند الحاقی دیگری دولت را مکلف کردند قیمت خوراک واحدهای صنعتی، پالایشی و پتروشیمی اعم از گاز و خوراک‌های دیگر از جمله نفت را بر اساس حداکثر 65 درصد سبد صادراتی مبدأ خلیج فارس (بدون هزینه انتقال) به گونه‌ای تأمین کند که تشویقی برای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی باشد.

این بند در اجرای تبصره بند ب ماده یک قانون هدفمندسازی یارانه‌ها به تصویب نمایندگان رسید.

همچنین نمایندگان با پیشنهاد فولادگر، نماینده اصفهان مبنی بر ممنوع شدن هرگونه عوارض برای صادرات انواع مواد معدنی نیمه فرآوری شده (مانند کنسانتره و سنگ آهن، انواع سنگ‌های تزیینی، کنسانتره کانی‌های فلزی) رأی مثبت دادند.

لاریجانی پیش از رأی نمایندگان گفت: چنین بندی در قانون برنامه پنجم توسعه نیز هست و نیازی به رأی‌گیری مجدد در این زمینه نیست، این در صورتی است که در قانون برنامه پنجم توسعه ممنوع شدن اخذ هرگونه مالیات و عوارض از صادرات کالاهای غیرنفتی و خدمات را در طول برنامه ممنوع می‌کند.

پایان پیام/
 

کد خبر 36083

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha