کمبود امام جماعت در مناطق روستایی استان تهران/مسجدسازی نیازمند عزم ملی

خبرگزاری شبستان: حجت‌الاسلام آقایی با اشاره به اینکه برای رفع کمبود مسجد در شهر تهران نیازمند عزم ملی و جدی هستیم از کمبود امام جماعت در مناطق روستایی این استان خبر داد.

حجت‌الاسلام حمید آقایی، معاون فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به کمبود امام جماعت در مناطق روستایی استان تهران به خبرنگار حوزه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان گفت: خوشبختانه در شهر تهران با کمبود امام جماعت برای مساجد مواجه نیستیم ولی در مناطق روستایی این کمبود محسوس است. 

 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر فقط 300 مسجد روستایی در استان تهران دارای امام جماعت است، اظهار کرد: در حال حاضر نیازمند تقریبا یک هزار امام جماعت برای مناطق روستایی هستیم.

 

حجت الاسلام آقایی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه شعار امسال برنامه های مرکز رسیدگی به امور مساجد "آینده را از مسجد بسازیم" است در همین راستا برنامه هایی برای کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شده است.

 

وی در رابطه با کمبود مسجد در شهر تهران بیان کرد: شهر تهران چهار برابر معدل کل کشور با کمبود مسجد مواجه است که در ساخت مسجد نیاز به عزم ملی و جدی هستیم. مرکز رسیدگی به امور مساجد تنها در بحث فرهنگی و ائمه جماعات مساجد ورود پیدا می‌کند و در زمینه ساخت مسجد باید خیرین مسجد ساز و شهرداری وارد عمل شوند.

 

حجت الاسلام آقایی تصریح کرد: البته حرکت خوبی در شهر تهران در زمینه مسجد سازی در دستور کار است که می توان به ساخت 400 مسجد تا چهار سال آینده در تهران اشاره کرد ولی با توجه به افزایش جمعیت در شهر تهران نیاز است عزم جدی تری در این زمینه ها صورت گیرد.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 360849

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha