98 درصد بودجه پروژه های عمرانی شرکت گاز کردستان جذب شد

خبرگزاری شبستان: مدیرعامل شرکت گاز کردستان، گفت: 98 درصد بودجه پروژه های عمرانی شرکت گاز کردستان در سال گذشته جذب شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از سنندج، محمد مهدی مهدوی، مدیرعامل شرکت گاز کردستان، امروز (2 اردیبهشت) در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان در سنندج گفت: علیرغم محدودیت های نقدینگی و تخصیص اعتبارات در سال گذشته تمامی پروژه های عمرانی شرکت گاز استان بدون بدهکاری به پیمانکاران اجرایی شد.


وی با بیان اینکه 98 درصد بودجه پروژه های عمرانی شرکت گاز کردستان جذب شد، تصریح کرد: معادل 55 میلیارد تومان اعتبار در بخش پروژه های عمرانی در استان سال گذشته جذب شد که این میزان بیش از تعهدات شرکت بوده است.


وی عنوان کرد: تاکنون گاز 16 هزار و 900 واحد مسکن مهر در استان با اعتبارات داخلی شرکت گاز استان تامین شده است.


مدیرعامل شرکت گاز کردستان، به میزان مصرف گاز در سال گذشته اشاره کرد و اظهارداشت: 2 هزار و 440 میلیون مترمکعب گاز در استان مصرف شد که این میزان نسبت به سال ماقبل آن 12 درصد رشد داشته است.


مهدوی با اشاره به اینکه 50 درصد مصرف گاز استان در سال گذشته مربوط به بخش خانگی است، ادامه داد: از میزان مصرف گاز سال 92 ،903 میلیون مترمکعب آن در بخش نیروگاهی و صنعتی، 305 میلیون مترمکعب آن در بخش تجاری ،یک هزار و 206 میلیون مترمکعب در بخش خانگی مصرف شده است.


وی با بیان اینکه هم اکنون 27 شهر استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند ،خاطرنشان کرد: شهر اورامان تخت استان هم گاز در سه کیلومتری آن دریافت شده و در یکی دو هفته آینده نیز به ورودی این شهر خواهد رسید.


وی بیان کرد: در سال گذشته 81 روستای جدید در استان از نعمت گاز برخوردارشدند و تعداد روستاهای گاز دار استان به 757 روستا رسید.


مدیرعامل شرکت گاز کردستان، عنوان کرد: 78 درصد جمعیت روستایی کردستان در حال حاضر تحت پوشش گاز طبیعی قرار گرفته اند.


پایان پیام/

 

کد خبر 361046

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha