وجود بیش از 2800 طرح ناتمام عمرانی در استان یزد

خبرگزاری شبستان: معاون برنامه ریزی استاندار یزد از وجود بیش از 2 هزار و هشتصد طرح عمرانی ناتمام در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، محمد رضا بابایی معاون برنامه ریزی استاندار یزد امروز (31 خرداد) در نشست خبری که در محل سالن مرحوم حمیدیان استانداری یزد برگزار شد با بیان اینکه در سال گذشته 271 میلیارد تومان بودجه عمرانی به استان ابلاغ شد که تنها 47 و هفت دهم درصد آن اختصاص یافت.


وی افزود: از 130 میلیارد تومان بودجه تخصیص داده شده 72میلیارد تومان آن در ماه های آخر سال اخذ شده است.


بابایی با اشاره به رویکرد دولت تدبیر و امید مبنی بر اتمام پروژه های نیمه تمام با 80 درصد پیشرفت فیزیکی اظهار داشت: در این راستا گروه های بازرسی جهت شناسایی این طرح ها شناسایی شدند.


وی با اشاره به وجود 2 هزار و هشتصد و شصت و شش طرح عمرانی نیمه تمام در استان گفت: از این بین 800 طرح نیمه تمام مورد بازدید و 500 طرح نیمه تمام مورد مطالعه قرار گرفته اند.


بابایی با بیان اینکه در مجموع 258 طرح نیمه تمام با 80 در پیشرفت فیزیکی در استان وجود دارد اظهار داشت: از بودجه تخصیص داده شده بخشی به این طرح ها اختصاص داده شده است و مابقی در اختیار شهرستان ها جهت تکمیل طرح های ممکن قرار گرفته است.


وی با بیان اینکه بخش زیادی از پروژهای ناتمام مربوط به سفرهای استانی ریاست جمهوری می باشد گفت: پروژهای مربوط به سفر مقام معظم رهبری به صورت کامل تامین اعتبار شده است امام پروژه های مربوط به سفرهای ریاست جمهوری تامین اعتبار نشده است .


وی افزود: دولت برنامه ای برای تعریف پروژه جدید ندارد و به دنبال تکمیل پروژه های نیمه تمام است اما تکمیل تمام این پروژه ها نیازمند بیش از 35 هزار میلیارد ریال اعتبار است که این مبلغ برابر بودجه 10 سال استان یزد است.


معاون برنامه ریزی استاندار یزد با اشاره به مشکلات موجود در واحدهای صنعتی استان گفت: عمده این مشکلات ناشی از کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش واحدهای صنعتی است.


وی با بیان اینکه پس از 2 سال یک رضایتمندی نسبی در بین تولیدکنندگان به وجود آمده است افزود: 194 میلیارد تومان جهت حمایت از تولیدکنندگان به استان اختصاص داده شده است.


بابایی از اختصاص 3 هزار میلیارد تومان به صندوق توسعه ملی خبر داد و گفت: از این مبلغ 1700 میلیرد تومان برای توسعه گردشگری و 1300 میلیرد تومان برای توسعه کشاورزی مشخص شده است.


وی با بیان اینکه سهم استان ها از این مبلغ مشخص نشده است تصریح کرد:این امر باعث رقابت بانک ها جهت جذب منابع می شود که رونق تولید را به همراه دارد.
 

 

معاون برنامه ریزی استاندار یزد با اشاره به تدوین رویکرد جدید استان در بحث صنعت اظهار داشت: در بحث فولاد تولید 15 میلیون تنی از سوی دولت برای استان در نظر گرفته شده بود که تاکنون 10 میلیون تن آن محقق شده است و 5 میلیون تن باقی مانده نیازمند برنامه ریزی در چارچوب های خاص است.

 

پایان پیام/

کد خبر 378353

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha