عدم استفاده از اتباع بیگانه غیرمجاز باید به یک باوربرای مردم تبدیل شود

خبرگزاری شبستان: استاندار یزد گفت: عدم استفاده از اتباع بیگانه در مشاغل باید به یک باور برای مردم استان تبدیل شود .

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، سید محمد میرمحمدی استاندار یزد امروز (19 تیر) در کارگروه تخصصی اشتغال که با حضور مدیران کل دستگاه های استان در محل سالن مرحوم حمیدیان استانداری برگزار شد ضمن تقدیر از فعالیت های صورت گرفته در حوزه اشتغال استان گفت: در حال حاضربیش از 2 هزار و هشتصد طرح نیمه تمام عمرانی و بیش ازیک هزار و یکصد واحد صنعتی نیمه تمام در استان وجود دارد که دارای پیشرفت فیزیکی 20 تا 90 درصد است.


وی افزود:در رابطه با واحدهای صنعتی گروه هایی با نظارت معاونت عمرانی استاندار تشکیل و از 500 طرح دارای پیشرفت بازدید و وضعیت آن ها مورد بررسی قرار گرفت.


میرمحمدی اظهار داشت:در بحث واحدهای صنعتی نیز با بررسی های انجام گرفته در حوزه معاونت برنامه ریزی استانداری 273 طرح صنعتی دارای پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد شناسایی شده است.


وی تصریح کرد: با اتمام این پروژه های صنعتی بیش از 2 هزار و پانصد نفر اشتغال در استان ایجاد می شود.


استانداری یزد با اشاره به برگزاری جسله مشترک با صندوق توسعه ملی کشور گفت: در این جلسه مطرح شد که شرایط کشور موجب شده است که این طرح ها نتوانند به بهره برداری برسند که در این مسیر دو مشکل عمده وجود دارد اول ضرر صندوق توسعه ملی به دلیل پرداخت نشدن اقساط وام ها و دوم ضرر سرمایه گذاران به دلیل استهلاک در سرمایه لذا این وضعیت باعث ایجاد درآمد نمی شود و باید در مورد این طرح ها تجدیدی نظری صورت گیرد تا بتوان طرح های بالای 60 درصد را راه اندازی و زمینه اشتغال پایدار را فراهم کرد.


وی افزود: همچنین بنا به مذاکرات انجام شده با دکتر جهانگیری، پیشنهادی در استان جهت تکمیل طرح های نیمه تمام با 50 درصد پیشرفت تدوین و ارسال شده است.


میرمحمدی در رابطه با طرح های خصوصی افزود: در این ارتباط نیز پیگیری هایی صورت گرفته است تا بتوان بخشی که قابل راه اندازی و ایجاد اشتغال پایدار است دنبال شود.


وی افزود:جهت اتمام این طرح ها امکانات ارزی و ریالی خوبی برای استان اختصاص یافته است که باید در جهت جذب آن تلاش کنیم.


میرمحمدی با اشاره به موضوع اتباع بیگانه به عنوان یکی از چالش های پیشروی استان اظهار داشت: این موضوع باید از حرف و اظهار نظر خارج شود و برای آن برنامه ریزی و اقداماتی انجام شود.


وی با بیان اینکه طرحی در شورای تامین استان در رابطه با این موضوع در دست بررسی قرار دارد گفت:تنها مراحل اجرایی در این طرح مشخص نشده است که در حال بررسی است.

 

عالی ترین مقام اجرایی استان افزود: اگر قرار باشد کاری انجام شود و نتیجه بدهد باید با قاطعیت با آن برخورد شود تا به یک باور برای مردم تبدیل شود.


وی با بیان اینکه عدم استفاده از اتباع بیگانه در مشاغل باید به بک باور برای مردم استان تبدیل شود اظهار داشت: این باور باید از طریق صحبت،آگاهی دادن و ... ایجاد شود و اگر نتیجه نداد از طریق جریمه باید اقدام کرد.


استاندار یزد با اشاره به آمارهای موجود در زمینه اتباع بیگانه استان افزود: مبانی آماری باید روشن و به صورت شفاف و پویار ارائه شوند تا بتوان از آن ها نتیجه گیری کرد و برای برنامه ریزی از آن ها استفاده کرد.
 

پایان یپام/

کد خبر 384416

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha