بیشترین میزان بیکاران استان یزد را افراد تحصیلکرده تشکیل می دهند

خبرگزاری شبستان: معاون برنامه ریزی استاندار یزد گفت: بیشترین میزان بیکاران استان را افراد تحصیل کرده تشکیل می دهند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد محمد رضا بابایی معاون برنامه ریزی استاندار یزد امروز (19 تیر) در کارگروه اشتغال استان با بیان اینکه نرخ بیکاری در استان از سوی مرکز آمار 6 و پنجم دهم درصد اعلام شده است گفت:این آمار اعلام شده درست نیست و باید این آمار اعلام شده مورد بازبینی و بررسی قرار گیرد.


وی افزود:باید در کنار کارهای آماری یک کار فرهنگی در رابطه با مباحث و ضرورت ها مربوط به این کار صورت گیرد.


بابایی با بیان اینکه در حال حاضر با کمبود نیروی کار در استان روبرو هستیم : این مسئله را می توان به صورت عینی در بسیاری از واحدهای صنعتی استان مشاهده کرد.


وی افزود:در بحث نرخ بیکاری دو دیدگاه در بین مسئولان وجود دارد نخست بالا بردن آمارها برای جذب منابع بیشتر در استان ها و دوم اعلام آمار رسمی .


بابایی تصریح کرد:نباید با بالا بردن آمارها موجب ثبت آمارهای اشتباه شویم چرا که این آمارها هستند که پایه های برنامه ریزی را در هر فعالیتی تشکیل می دهند.


معاون برنامه ریزی استاندار یزد با بیان اینکه واقعیت این است که نرخ بیکاری در استان پایین است افزود: با وجود فضای تولیدی و صنعتی مطلوب در استان نیروهای غیر بومی زیادی در استان ساکن شده اند.


وی نرخ نسبت جنسیتی را در کشور 104 اعلام کرد و گفت:این میزان در استان یزد 109 است و این به معنی حضور مردان مجرد در استان جهت اشتغال است.


بابایی با بیان اینکه بیشترین میزان بیکاران استان را افراد تحصیلکرده تشکیل می دهند اظهار داشت: در سال 90 حدود 25 هزار نفر تحصیلکرده بیکار در استان وجود داشته است.


وی تصریح کرد:این در حالیست که مجموع بیکاران استان در این سال 37 هزار نفر بوده است.


معاون برنامه ریزی استانداری یزد افزود: از مجموع بیکاران تحصیلکرده استان بیش از 11 هزار و پانصد نفر دارای تحصیلات عالی می باشند.

 

پایان پیام/

کد خبر 384421

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha