حجم کثیری از فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار هستند

خبرگزاری شبستان: استاندار قزوین گفت: امروز حجم کثیری از فارغ التحصیلان که از هوش، توان و مدارک بالای تحصیلی برخوردارند، بیکار هستند که اشتغالزایی برای این قشر جز در سایه سرمایه گذاری بخش خصوصی امکان پذیر نیست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، مرتضی روزبه در جلسه شورای اداری استان بیان کرد: بازدید و سرکشی مدیران به مناطق و بخش های مختلف استان باید به شیوه رسمی و غیر رسمی انجام شود و فرمانداران و بخشداران بستر و زمینه این حضور را فراهم کنند تا این سرکشی ها به شکل مستمر و اثرگذار صورت گیرد.
 

وی ادامه داد: بسیاری از مسائل و مشکلات مردم در مناطق با سرانگشت تدبیر مدیران قابل حل است که به دلیل عدم حضور و بازدید مدیران ممکن است مردم را دچار مشکل و ناراحتی کند و بنده بر برنامه ریزی و هماهنگی مدیران برای حضور در مناطق تأکید دارم.
 

استاندار قزوین از اعزام و سرکشی هیئتی از سوی شورای نظارتی استان به دستگاه های اجرایی و مناطق مختلف استان خبر داد و افزود: جهت گیری این شورا دست گیری و حمایت از دستگاه های اجرایی است و قصد مچ گیری از مدیران ندارد.
 

وی با اشاره به خدمات و تلاش های سربازان گمنام امام زمان(عج) تصریح کرد: نظام اسلامی همواره با کینه توزی و توطئه های عدیده دشمنان مواجه بوده که با نگاه و رفتار هوشمندانه، درایت و تلاش سربازان گمنام امام زمان این توطئه ها خنثی شده و امروز کشور از یک امنیت و آرامش خوبی برخوردار است.
 

روزبه تصریح کرد: در آستانه تدوین برنامه ششم توسعه هستیم که باید ضمن ارزیابی برنامه پنجم، زمینه لازم برای تهیه و تدوین برنامه ششم در استان را فراهم کنیم و در تهیه این برنامه باید از رهنمودها ی مقام معظم رهبری در سفر به استان قزوین به عنوان یک نقطه عطف و نقشه راه استفاده کنیم.
 

وی اعلام کرد: سند آمایش بر ساس رهنمودهای معظم له اصلاح و بازخوانی خواهد شد تا گره ها و مشکلات استان بر مبنای این رهنمودها مرتفع شود.
 

استاندار قزوین توضیح داد: ارتباط تلفنی مدیران با مردم براساس سامانه 111 روش مناسب و موثری است که می تواند با هدف استفاده از سیستم فناوری اطلاعات و ارتباطات در راستای ساماندهی و پاسخگویی به مسائل و مشکلات مردم به کار گرفته شود.
 

وی بر استفاده بیشتر از ظرفیت صندوق توسعه ملی تأکید کرد و گفت: استان قزوین تاکنون از ظرفیت این صندوق خوب استفاده کرده اما نباید قانع بود و دستگاه ها باید پروژه های مرتبط به این صندوق را در اختیار استانداری قرار بدهند تا در سفر مدیر عامل صندوق توسعه ملی که در آینده نزدیک یه قزوین صورت می گیرد بتوان از ظرفیت آن برای توسعه و پیشرفت بیشتر استان استفاده کرد.
 

روزبه افزود: باید جزوه ای از فرصت های سرمایه گذاری در قزوین توسط مدیران تهیه شود و تمامی ابعاد و اثرات پروژه های قابل سرمایه گذاری ترسیم و معرفی شود تا زمینه بستر رونق اقتصادی و اشتغالزایی در استان فراهم شود.
 

وی یادآور شد: امروز بیکاری به سطح فارغ التحصیلان دانشگاه ها کشیده شده و حجم کثیری از فارغ التحصیلان که از هوش، توان و مدارک بالای تحصیلی برخوردارند بیکار هستند که اشتغالزایی برای این قشر جز در سایه سرمایه گذاری بخش خصوصی و تقویت بنگاه های تولیدی امکان پذیر نیست.
 

استاندار قزوین خاطر نشان کرد: تحقق این هدف در سایه تقویت بنیه ی کارشناسی در دستگاه های اجرایی محقق می شود.
 

پایان پیام/
 

کد خبر 378105

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha