اطلاع رسانی باید سریع، دقیق، شفاف و صحیح باشد

خبرگزاری شبستان: کارشناس روابط عمومی هلال احمر فارس گفت: اطلاع رسانی باید سریع، دقیق، صحیح و شفاف باشد و روابط عمومی ها می توانند نقش الگو را در فرهنگ سازی یک جامعه داشته باشند.

زهرا مجاوری، کارشناس روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان فارس با سابقه پنج ساله در عرصه خبر و روابط عمومی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز پاسخ گفته که گزیده ای از این گفتگو را می خوانید:


خبرگزاری شبستان: نقش فرهنگ در جامعه امروز را تا چه حد مثمر ثمر می دانید؟


همانطور که در کتاب ها، مجلات و جاهای گوناگون خوانده ایم فرهنگ یک نظام مشترکی است از باورها، اعتقادات، ارزش ها، رفتارها حتی مصنوعاتی که اعضای یک جامعه در تطبیق با جهانشان و در ارتباط با یکدیگر به کار می برند تا زندگی خود را بگذرانند؛ پس فرهنگ نه تنها در جامعه امروز بلکه در تمامی جوامع و اعصار نقش بسزایی را ایفا می کند چرا که فرهنگ از راه آموزش از نسلی به نسل دیگر انتقال می یابد و البته قابل رشد است.


خبرگزاری شبستان: روابط عمومی ها تا چه میزان می توانند در ارتقا فرهنگ و فرهنگسازی در جامعه نقش ایفا کنند؟


روابط عمومی آیینه تمام نمای یک سازمان یا اداره است، اگر روابط عمومی های ادارات و سازمان ها بتوانند به خوبی نقش خود را ایفا کنند و پاسخگوی مردم باشند و در فرهنگسازی در جامعه کمک بسزایی می کنند، دیگر اینکه روابط عمومی ها می توانند نقش الگو را در فرهنگ سازی یک جامعه داشته باشند.


خبرگزاری شبستان: اطلاع رسانی صحیح فرهنگی باید چگونه باشد؟


اطلاع رسانی باید سریع، دقیق، صحیح و شفاف باشد و کسانی که نقش اطلاع رسانی را بر عهده دارند باید بتوانند همانطور که به نیاز و به صلاح جامعه و مردم است، جوابگو باشند و اطلاع رسانی کنند، به نظر من پایگاه های اطلاع رسانی مجازی بهتر می توانند در زمینه فرهنگی، اقتصادی و یا حتی سیاسی ایفای نقش کنند، اما باید اول این فرهنگ سازی در جامعه نهادینه شود چرا که هنوز برخی از مردم حتی مدیران هستند که با اینترنت و پایگاه های خبری بیگانه اند.


خبرگزاری شبستان: وضعیت روابط عمومی های استان را چگونه ارزیابی می کنید؟

البته روابط عمومی های ادارات استان را نمی توان به درستی ارزیابی کرد، به این دلیل که سیستم مدیریتی ما گاها بر حسب سیاست های سازمان جای کسانی را عوض می کند که با عشق و علاقه در روابط عمومی نقش ایفا می کردند، کسانی که برای روابط عمومی از جان خود مایه می گذراند اما تنها به عنوان تایپیست از آنها یاد می شود، این است که نمی توانم نظر خاصی در رابطه با روابط عمومی های استان بدهم شاید بسیاری از کسانی که در حال حاضر در روابط عمومی ها مشغول به خدمت هستند از یک واحد دیگر در اداره به روابط عمومی منتقل شده باشند که کار در آن واحد را به خوبی وارد بوده اند و با عشق و علاقه در آن واحد کار می کرده اند اما در روابط عمومی ...
 

خبرگزاری شبستان: از بین صفر تا 10، چه نمره ای به خودتان می دهید؟
 

نمره را باید سازمان یا مردم به روابط عمومی ها بدهند. کسانی که در واحد روابط عمومی و ارتباطات مشغول به کار هستند با هم یک خانواده را تشکیل می دهند و از هم جدا ناپذیرند، اگر قرار باشد به خود نمره بدهم از 10 نمره 5 را می دهم اما به همکارانم در روابط عمومی نمره 10 را می دهم، می دانم و می بینم که چطور برای حفظ منافع سازمان و انجام وظیفه خود تلاش می کنند.


خبرگزاری شبستان: نقش خبرگزاری شبستان در اطلاع رسانی فرهنگی را چگونه ارزیابی می کنید؟


من با خبرگزاری شبستان دو سه سالی است که آشنا شده ام، تا این جای کار باید بگویم انصافا نه تنها در اطلاع رسانی فرهنگی بلکه در تمامی عرصه های اطلاع رسانی خوب کار می کنند و باید از تمامی دستندرکاران این خبرگزاری تقدیر و تشکر کرد و به آنها خدا قوت می گویم.
 

خبرگزاری شبستان: برای بهتر شدن اطلاع رسانی از لحاظ کمی و کیفی توسط این خبرگزاری چه راهکارهایی به نظر شما می رسد؟
 

تقویت عوامل نیروی انسانی مجموعه اعم از تعداد خبرنگاران حرفه ای و همچنین تعداد عکاسان کارشناس و آشنا با خبر دیگر اینکه دعوت از روابط عمومی ها و مدیران دستگاه ها برای آشنایی نزدیک از فعالیت های خبرگزاری با حضور در محل کار از جمله راهکارهای مد نظر است.
 

خاطر نشان می شود، روز گذشته (27اردیبهشت)، روز ارتباطات و روابط عمومی بود، البته برخی افراد این روز را به هفته نیز تبدیل کردند که در نوع خود جالب توجه است؛ خبرگزاری شبستان این ایام را گرامی می دارد.


پایان پیام/

کد خبر 368590

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha