سوادآموزی و مهارت آموزی توامان از برنامه های نهضت سوادآموزی است

خبرگزاری شبستان: مشاور وزیر و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور، گفت: سوادآموزی و مهارت آموزی برای رونق اقتصادی و فرهنگی جامعه از اولویت برنامه های نهضت سوادآموزی در سال جدید است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، علی باقرزاده، مشاور وزیر و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور، در نشست خبری با خبرنگاران، اظهار داشت: صدور فرمان امام خمینی(ره) در امر نهضت سواد آموزی موجب ایجاد فرصت و بسیج منابع شد تا در کشور سه دوره سواد آموزی و در کوتاه ترین زمان خواندن و نوشتن برای مردم ایجاد شود.


وی، با اشاره به شعار امام خمینی (ره) که "ایران را سراسر مدرسه کنیم"، افزود: منظور این است که بستر علم آموزی و سواد آموزی در جامعه نهادینه شود و به یک جامعه یادگیرنده تبدیل شود.


باقرزاده، با بیان این مطلب که فرمان حضرت امام خمینی (ره) یک فرصت و نعمت برای ملت ایران بود، گفت: هم اکنون در جهان برای آموزش همگان برنامه ریزی می شود و نشان می دهد امام خمینی (ره) جلوتر از زمان خود می اندیشید و آینده نگری مهمی داشت و حتی آموزش را ضروری تر از بهداشت می دانست.


مشاور وزیر، از تلاش 550 هزار نفر در سال های گذشته برای افزایش سواد در کشور خبر داد و تصریح کرد: در سال 59 جمیعت بی سواد بالای 50 سال کشور بیش از 52 درصد بود که این رقم در حال حاضر در کشور کمتر از 7 درصد و در برخی از استانهای به کمتر از 3 درصد هم رسیده است و این تغییر شاخص سواد سرعت بسیار زیادی داشته است.


رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور، گفت: فعالیت سواد آموزش مربوط به حوزه زنان نیز خوب بوده و باعث کاهش نابرابری ها و ناعدالتی ها و پیشرفت در کارهای اقتصادی این قشر شده است.


این مقام مسئول، یادآور شد: در سال جدید مقام معظم رهبری تاکید بسیاری بر فرهنگ و اقتصاد داشته است بر همین اساس نهضت سواد آموزی طرحی با عنوان سوادآموزی و مهارت آموزی توامان را با هدف آموزش سوادآموزی جهت برقراری ارتباط و تغییر در روابط اجتماعی و توسعه و بهبود شرایط زندگی و کسب و کار و خدمات مهارتی برنامه ریزی شده است.


مسئول اصلی ریشه کنی بی سوادی در جامعه هستیم


وی، با اشاره به این که تاکنون آسیب های سواد آموزی و بانک اطلاعاتی دقیق افراد بی سواد جامعه از برنامه های پیگیر بوده است، افزود: مسئول اصلی ریشه کنی بی سوادی در جامعه هستیم و مصمم در این راه قدم برمی داریم.


باقرزاده، از تکمیل اطلاعات بانک اطلاعاتی بی سواد و با سواد کشور خبر داد، بیان داشت: در کشور حدود سه میلیون و پانصد هزار بی سواد شناسایی شده که از استاندارد جهانی پایین تر است و نشان می دهد که جایگاه ایران در جهان عالی است و حتی برای کاهش این جمعیت نیز برنامه ای با عنوان باسواد کردن اولیایی دانش آموزان داریم و اطلاعات از طریق مدارس ارسال شده را در حال جمع بندی و برنامه ریزی برای این گروه از افراد نیز هستیم.


این مقام مسئول، با بیان این مطلب که در استان اردبیل بیش از 8 هزار نفر بی سواد از اولیای دانش آموزان شناسایی شده است، تصریح کرد: تمام عواملی که موجب محروم شدن این تعداد از افراد جامعه را شناسایی کرده و تلاش می کنیم با بر طرف کردن موانع این افراد را با کمک آموزشیاران به جمع باسوادان کشور اضافه کنیم.


پایان پیام/
 

کد خبر 361200

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha