"حجاب" یک باور دینی برای تکامل جامعه انسانی است

خبرگزاری شبستان: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فردیس با تبریک هفته گرامیداشت مقام زن، گفت: حجاب باور دینی برای تکامل جامعه انسانی است، عفت و حیاء مبنای حجاب است.

حجت‌الاسلام شمس‌الله فلاح، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فردیس در گفتگو با خبرگزاری شبستان در البرز در خصوص جایگاه زن در جامعه گفت: نقش و جایگاه زن در جامعه بر مبنای شاخصه های روشن و بلیغ اسلام است، به این معنا که دین مبین اسلام چارچوب معین و مشخصی را برای حضور زن در جامعه معین کرده است.

 

حجت الاسلام فلاح دو محور عفت و حیاء را از شاخصه های بارز و برجسته دین اسلام خواند و گفت: مسئله حجاب با عفت و حیاء معنی حقیقی خود را می یابد، حجابی که مختص زن نیست، مردان نیز باید منطبق با معیارهای دینی حجاب داشته باشند و عفت و حیاء زمینه فهم حجاب است.

 

این مسئول با تامل بر وجود مبارک حضرت زهرا(س)، به عنوان الگویی برجسته برای جامعه انسانی عنوان کرد: حضرت زهرا(س) یگانه موجودی است، که تاسی و الگو قرار دادن رفتارهای برجسته اجتماعی، تربیتی و دینی ایشان می تواند راهبر و راهنمای مسیر تکامل انسان باشد.

 

فلاح با نظر به دنیای امروز و مشکلات و کاستی‌های بسیاری که جوامع را درگیر کرده است، تاکید کرد: امروز در هجمه کاستی ها و مشکلات جوامع مختلف، مهمترین وظیفه زنان حفظ انسجام کانون خانواده و تلاش برای تربیت نسلی صالح و مومن است.

 

وی ادامه داد: سرفصل گفته های مقام معظم رهبری در خصوص نقش و جایگاه یک زن مسلمان بر اساس تعالیم دین مبین اسلام وفرهنگ غنی تشیع ترسیم و تبیین شده است، که می تواند چراغ راه دختران و زنان مومن ایران اسلامی، باشد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فردیس در پایان اظهار داشت: مقوله حجاب یک باور دینی و عینی است، اهمیت و شناخت آن می تواند زمینه ساز رشد و تکامل جامعه انسانی باشد.

 

پایان پیام/

کد خبر 361221

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha