وضعیت غریبانه شهادت بی بی حکیمه(س) دل شیعه را زنده می کند

خبرگزاری شبستان:معاون فرهنگی اداره کل اوقاف اصفهان بی بی حکیمه(س) را جزو امامزاده های شاخص کشوری دانست و افزود:وضعیت غریبانه شهادت این بانوی بزرگوار دل شیعه را زنده می کند و این از نقاط برجسته این امامزاده است.

حجت الاسلام حسن امیری، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری شبستان با بیان این که حوزه بقاع متبرکه هر استان و کشور سنگرهای فرهنگی تشییع هستند، گفت: پایگاه ترویج فرهنگ تشییع و اسلام بابد با محوریت بقاع متبرکه صورت گیرد.

حجت الاسلام امیری با بیان این که مقام معظم رهبری فرمودند: «بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند» که این قطب فرهنگی شدن با یک حالت صورت نمی گیرد، افزود: یقینا برای قطب فرهنگی باید روحیه جهادی و عزم ملی داشته باشیم که در صورت ایجاد این عزم می توان این بقاع را به قطب فرهنگی تبدیل کرد.

وی با اشاره به این نکته که مدیران بقاع، مدیران هیئت امنا و امامزادگان در سطح امامزادگان شهرستان ها، استان و کشور باید نگاه شان به این باشد که این مکان ها سنگرهای مهم تشییع هشتند، اظهار داشت: وقتی بقاع متبرکه را به قطب فرهنگی تبدیل کنیم، در مردم محله، منطقه و هرجایی که با این مراکز در ارتباط باشند روحیه جهادی ایجاد خواهد شد.

این مسئول فرهنگی و اجتماعی اوقاف ادامه داد: مردم ما جزو کسانی هستند که فرزندان پیغمبر (ص) را در آغوش گرفتند که نوع پراکندگی بقاع متبرکه و امامزادگان در کشور گواهی روشن بر این موضوع است.

امیری با بیان اینکه مردم در حد وسع برای هر امامزاده قبر و گنبدی در نظر گرفتند، افزود: امروز باید با عزم ملی که مردم برای اداره کردن بقاع متبرکه دارند، این مکان ها را توسعه دهند.

وی با بیان این نکته که اوقاف نقش برنامه ریزی، نظارت و فرهنگ سازی و حفظ بقاع متبرکه را برعهده دارد و عزم ملی و روحیه جهادی می تواند بقاع متبرکه را توسعه دهد، ابراز امیدواری کرد در سال 93 با روحیه جهادی و عزم ملی شاهد توسعه بقاع متبرکه باشیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره اوقاف و امور خیریه اصفهان گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد نیاز بیشتری به کمک های مردمی در زمینه بقاع متبرکه دارد و با توجه به عزم ملی که وجود دارد، روحیه جهادی نیز باید تقویت شود.


حجت الاسلام امیری در ادامه به بازدید خود و هیئت همراه از یرخی از امامزادگان و بقاع متبرکه کهگیلویه وبویراحمد اشاره و افزود: اکثر بقاع متبرکه ای که سرکشی کردیم در حال ساخت و ساز هستند و مردم با اوج فشار اقتصادی در حال ساخت بقاع متبرکه هستند.

وی در ادامه به بازدید خود و هیئت همراه و زیارت حرم بی بی حکیمه(س) اشاره و خاطرنشان کرد:با توجه به این که شب گذشته توفیق زیارت بی بی حکیمه (س) را پیدا کردیم در حوزه معماری، منابع طبیعی و حوزه مختلف قطب فرهنگی شدن امامزاده صورت گرفته و بقعه ای است که در سطح ملی و بین المللی جا افتاده و امیدواریم با تلاش های در حال انجام و همکاری و مساعدت های استانی و ملی این بقعه شریفه بیشتر شناخته شود.

این مسئول فرهنگی اوقاف با بیان این که نخستین کنگره بین المللی امامزاده بی بی حکیمه (س) در حال برگزاری است، از مردم و مسئولان خواست در زمینه اجرای مطلوب و رسانه ها نیز در انعکاس اخبار و تولید محتوا در حوزه امامزاده بی بی حکیمه (س) فعالیت کنند.

امیری عامل مهم دسترسی مردم به امامزاده بی بی حکیمه (س) را مشکل راه دانست و یادآور شد: با توجه به بعد مسافت ساخت پروژه عمرانی در این مکان بسیار سخت است و راه دسترسی در شان این امامزاده نیست.

وی ادامه داد: اگر این مشکل حل شود، یقینا این امامزاده جزو امامزاده های شاخص کشوری است و زوار بیشتری به سمت این امامزاده خواهند آمد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره اوقاف و امور خیریه اصفهان گفت: با توجه به طبیعی بودن مناظر اطراف امامزاده و همچنین محل دفن امامزاده که در غار واقع شده، محبوبیت و عشق به زیارت این امامزاده را دوچندان کرده است.

حجت الاسلام امیری اذعان داشت: وضعیت غریبانه شهادت این بانوی بزرگوار دل شیعه را زنده می کند و این از نقاط برجسته این بقعه است که نیاز دارد مسئولان این فضای طبیعی امامزاده را حفظ کنند.

وی با بیان این که با توجه به مشکلات عدیده ای که مردم دارند، نمی توانند در زمینه توسعه حرم کمک کنند، ادامه داد: این کار نیازمند بودجه و ردیف ملی و نیز عزم نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی است .

این مسئول فرهنگی گفت: با توجه به این که شرکت نفت فعالیت های خوبی در این زمینه انجام داده باید این تلاش ها مضاعف شده و حداقل جاده دسترسی به حرم را نوسازی کنند.

پایان پیام/

کد خبر 361346

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha