سرپرستی نیکزاد بر وزارت راه فعلاً مغایر با قانون نیست

هدایتخواه درباره سرپرستی وزارت راه گفت: به نظر بنده سرپرستی نیکزاد در وزارت رفاه در حال حاضر هیچ مغایرتی با قانون ندارد زیرا دولت در حال حاضر بحث ادغام وزارتخانه‌ها را پی‌گیری می‌کند.

ستار هدایت‌خواه، نماینده دنا و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بحث ادغام وزارتخانه‌های مسکن و راه به سرپرستی نیکزاد به خبرنگار شبستان گفت: مجلس در برنامه پنجم توسعه دولت را مکلف کرده است که بحث ادغام وزارتخانه‌ها را انجام دهد و دولت در حال حاضر این مسئله را پی‌گیری می‌کند.

وی با بیان اینکه بحث معرفی وزیر راه یک بحث فرع بر ادغام وزارتخانه‌ها است، اظهار کرد: قطعا هنگامی که لایحه ادغام وزارتخانه‌ها از سوی دولت به مجلس بیاید باید وزیر جدید نیز برای وزارتخانه معرفی شود زیرا در حال حاضر ما چیزی به نام وزارت راه مستقل نداریم.

وی بیان کرد: در صورت ادغام وزارتخانه‌ها طبق قانون برنامه پنجم توسعه دولت هم باید لایحه‌ وظایف و اختیارات وزارتخانه‌های جدید را به مجلس تقدیم کند و هم همزمان وزیر وزارتخانه را معرفی کند.

وی با بیان اینکه دولت در قانون برنامه پنجم توسعه به مدت دو سال برای ادغام وزارتخانه‌ها فرصت دارد، گفت: به نظر بنده سرپرستی نیکزاد در وزارت رفاه در حال حاضر هیچ مغایرتی با قانون ندارد زیرا دولت در حال حاضر بحث ادغام وزارتخانه‌ها را پی‌گیری می‌کند.

نماینده دنا و بویراحمد تصریح کرد: دولت در حال حاضر مدعی است که چیزی به نام وزارت راه وجود ندارد که بخواهد برای آن وزیر معرفی کند و این برداشت دولت است که در صورت ادغام نیاز به رأی اعتماد مجدد نیست.

هدایت‌خواه در عین حال یادآور شد: برداشت من این است که نیاز به رأی اعتماد مجدد برای وزیر هست و باید وزیر جدید از مجلس رأی اعتماد مجدد بگیرد.

وی گفت: اگر بر سر تفسیر ماده 53 قانون برنامه پنجم توسعه اختلاف نظری است چون مرجع تفسیر قوانین عادی مجلس است ما می‌خواهیم استفساریه‌ای به مجلس دهیم تا تکلیف این موضوع مشخص شود که آیا وزیر جدید نیاز به رأی اعتماد مجلس دارد و یا نه.

وی تأکید کرد: اعتقاد و برداشت من از ماده 53 این است که ما با اصل ادغام این اختیار را به دولت داده‌ایم که آن را انجام دهد و مجلس قاعدتا نباید دخالتی در آن داشته باشد که کدام وزارتخانه ادغام شود یا نشود.

وی یادآور شد: ما در همان اصل مشخص کردیم که دولت باید در رابطه با وظایف و اختیارات وزارتخانه‌های جدید لایحه به مجلس ارایه دهد و وزیر جدید نیز باید از مجلس رأی اعتماد بگیرد، پس دولت باید هر چه زودتر وزیر جدیدی برای وزارتخانه جدید معرفی کند.

پایان پیام/
 

کد خبر 36138

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha