لزو م برنامه ریزی جهت تقویت ارتباط دانشگاه ها باصنعت وشبکه اجرایی دولت

خبرگزاری شبستان: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد، گفت: مهم ترین مشکل پیشروی دانشگاه ها عدم ارتباط آنها با بخش صنعت و شبکه اجرایی دولت در زمینه تولیدات پژوهشی می باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، محمد علی طالبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد، پیش از ظهر امروز(3 اردیبهشت) در نشست هم اندیشی روسای مراکز آموزش عالی این استان که با حضور استاندار برگزار شد با اشاره به وضعیت مراکز آموزش عالی استان گفت: در حال حاضر 80 هزار دانشجو در 70 مرکز در سطح استان در حال تحصیل می باشند.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر دانشگاه های استان از نظر تعداد دانشجو کمی بالاتر از میانگین کشوری قرار دارند افزود: استان یزد در حال حاضر به نسبت به عنوان یکی از قطب های آموزش عالی کشور محسوب می شود.

 

طالبی، با اشاره به موفقیت های استان در حوزه آموزش عمومی و کسب مقام برتر کشور در کنکور طی سال های متمادی تصریح کرد: در آموزش عالی از لحاظ کیفی از سطح مطلوب فاصله داریم که این امر نیازمند برنامه ریزی مدیران در دانشگاه های استان و همت سایر مسولین دستگاه های مرتبط با این امر می باشد.

 

وی بر لزوم توجه به فعالیت های پژوهشی در دانشگاه های استان تاکید کرد و افزود: مهم ترین مشکل در این زمینه عدم ارتباط بین دانشگاه ها با بخش صنعت و شبکه اجرایی دولت می باشد.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد، اظهار داشت: در پایان نامه های دانشجویی نیز با همین مشکل روبرو هستیم و علیرغم تاکید بر جهت دهی پایان نامه ها به سمت برنامه ها و اهداف دولت این امر تاکنون محقق نشده است.

 

وی هدف از برگزاری این جلسه را ایجاد هم افزایی، همفکری و جمع بندی در بحث آموزش عالی استان دانست و ابراز امیدواری کرد: با برگزاری این جلسات بتوان نقشه راهی برای نظام آموزش عالی استان ترسیم کرد.

 

طالبی، با اشاره به تنظیم سند راهبردی آموزش عالی استان توسط دانشگاه یزد تصریح کرد: این سند دارای نقاط ضعف بسیاری می باشد که باید مورد بازنگری مجدد قرار گیرد.

 

پایان پیام/


 

کد خبر 361442

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha