فضای دانشگاه ها باید در راستای غنی سازی فرهنگ باشد

خبرگزاری شبستان: استاندار یزد، گفت: فضای دانشگاه ها باید در در راستای پرورش و غنی سازی فرهنگ باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، سید محمد میر محمدی، استاندار یزد، پیش از ظهر امروز(3 اردیبهشت) در نشست هم اندیشی با مدیران موسسات آموزش عالی استان که در محل سالن مرحوم حمیدیا استانداری برگزار شد ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا(س) و هفته بزرگداشت مقام زن، با اشاره به وجود فرهنگ های متفاوت در درون دانشگاه گفت: باید با برنامه ریزی از این ظرفیتی که در درون دانشگاه ها وجود دارد استفاده شود و فضای دانشگاه ها را به محیط پرورش و غنی سازی فرهنگ تبدیل کرد.

 

وی با اشاره به وجود مشکلات فرهنگی ناشی از حضور دانشجویان با فرهنگ های متفاوت در استان اظهار داشت: فرهنگ، اعتقادات، آداب و رسوم ما نقطه قوتی برای استان می باشد که باید از این ظرفیت جهت تاثیرپذیری بر دانشجویان استفاده شود.

 

میر محمدی، بر لزوم رویارویی با واقعیت ها تاکید کرد و گفت: اگر در این زمینه با مشکلاتی روبرو هستیم باید خود را اصلاح کنیم نه اینکه مشکلات را به گردن دیگران بیاندازیم.

 

وی نقش مدیران دانشگاه ها را در پیشرفت کشور نقشی اساسی دانست و اظهار داشت: دسترنج های شما می تواند زمینه های پیشرفت و آبادانی را در کشور فراهم کند.

 

میر محمدی، با بیان اینکه مسئولیت مدیران دانشگاه ها از سایر مدیران بالاتر است تصریح کرد: تمام کسانی که شما پرورش خواهید داد مدیران آینده این کشور می باشند که مسائل و امور کشور با همت و تدبیر آن ها رقم خواهد خورد.

 

استاندار یزد، با اشاره به شاخص شدن بعضی از چهره های ایرانی در خارج از کشور گفت: باید بررسی شود که چگونه می توان آنها را در داخل کشور حفظ و آنها را در همین آب و خاک شکوفا کرد.

 

وی از مدیران موسسات آموزش عالی استان خواست تا نگاهی جامع و کلی به وضعیت دانشگاه های استان داشته باشند و تصریح کرد: نگاه علمی به مسائل باعث محدود شدن در یک یا چند عامل کلی می شود که مدیران دانشگاه های ما باید از این امر پرهیز کنند.

 

عالی ترین مقام ارشد اجرایی استان، بر لزوم برندسازی در دانشگاه های استان تاکید کرد و افزود: یکی از محورهای توسعه استان بحث آموزش عالی می باشد که تحقق آن در گرو برندسازی دانشگاه های استان می باشد.

 

وی وجود اساتید شایسته را مهم ترین عامل پیشرفت دانشگاه های استان دانست و اظهار داشت: علاوه بر این باید به امکانات، زیرسخت ها... توجه ویژه ای صورت گیرد.

 

میر محمدی، کیفیت را بر کمیت مقدم دانست و گفت: در جایی کیفیت وجود داشته باشد به خود خود کمیت هم محقق خواهد شد.

 

وی بر لزوم توجه به بازار کار موجود برای رشته های ارائه شده در دانشگاه های استان تاکید کرد و گفت: تقویت روحیه پرسشگری، توجه به کرسی های آزاد اندیشی و هم افزایی و هماهنگی بین دانشگاه های استان عوامل دیگری است که باید مورد توجه مدیران در دانشگاه ها قرار گیرد.

 

وی با اشاره به تشکیل کارگروهی در دانشگاه یزد برای بررسی مشکلات پیشروی موسسات آموزش عالی استان گفت: در این کارگروه باید مسائلی چون حمایت و نظارت از طرح های پژوهشی، همکاری بین دانشگاهی، برقرای ارتباط بین دانشگاه ها و صنعت، معرفی مزیت ها موجود و مزیت های مورد نیاز، ایجاد فضای پرسش گری، ایجاد سامانه همایش های دانشگاهی، ایجاد رشته های بین رشته ای،تجاری سازی ایده های علمی- پژوهشی، تجمیع دانشگاه های کوچک با بزرگ، بررسی بازار کار متناسب با جذب دانشجو و... با حضور کارشناسان و مدیران موسسات آموزش عالی استان مورد بررسی قرار گیرد.

 

پایان پیام/


 



 

کد خبر 361523

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha