عدم استقلال و ناپایداری در برنامه ها مهم ترین مشکل پیشروی دانشگاه ها

خبرگزاری شبستان: رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، گفت: عدم استقلال و ناپایداری در برنامه های مهم ترین مشکلی است که دانشگاه های کشور با آن روبرو می باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، دکتر سید محمدرضا میرجلیلی، رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، امروز(3 اردیبهشت) در نشست هم اندیشی مدیران مراکز آموزش عالی استان یزد که پیش از ظهر امروز با حضور استاندار یزد در سالن مرحوم حمیدیا استانداری برگزار شد گفت: مهم ترین مشکل پیشروی دانشگاه ها عدم استقلال و ناپایداری در برنامه ها می باشد.

 

وی با بیان اینکه همراه با تغییر دولت و مدیران ارشد شاهد تغییر در سیاست ها نیز می باشم اظهار داشت: دانشگاه های استان یزد باید مانند دانشگاه های مطرح کشور به جایگاهی برسند که این تغییر سیاست ها باعث ایجاد خلل در برنامه های آنها نشود و تنها باعث تغییر در بخش کوچکی از برنامه های آنها شود.

 

میرجلیلی، با انتقاد از کپی فعالیت های بعضی از دانشگاه ها در سایر دانشگاه ها تصریح کرد: مدیران دانشگاه ها باید در برنامه ریزی های خود به جای توجه به فعالیت های سایر دانشگاه ها به امکانات و توانایی های مراکز خود توجه داشته باشند.

 

وی کاهش اعتماد جامعه به مدارک دانشگاه ها را یکی دیگر از مشکلات پیش روی دانشگاه ها دانست و افزود: حتی بعضا شاهد هستیم خود دانشجویان نیز برای مدارک خود ارزش قائل نبوده و تنها به دانشگاه به عنوان محلی برای گذران دوران جوانی خود نگاه می کنند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، با اشاره به وجود ظرفیت های جدید در دانشگاه های پزشکی تصریح کرد: باید با ایجاد رشته های جدید و پرمخاطب در دانشگاه ها مانع هدر رفتن ظرفیت و پتانسیل موجود شویم.

 

وی شرایط دانشگاه های علوم پزشکی را از لحاظ کمی مطلوب دانست و افزود: دلیل استقبال دانشجویان از این دانشگاه وجود بازار کار مطمئن پس از فراغت از دوران تحصیل می باشد.

 

پایان پیام/

 

 

 

کد خبر 361542

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha