الگوی شخصیتی فاطمه(س) نعمت بزرگ الهی برای زنان ماست

خبرگزاری شبستان: به مناسبت گرامیداشت هفته زن، در فرمانداری شهرستان علی آباد کتول با برگزاری همایشی از زنان شاغل و فعال در ادارات و نهادهای این شهرستان تجلیل و قدر دانی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان گلستان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود میردیلمی، کارشناس امور فرهنگی در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان علی آباد کتول، امروز (3 اردیبهشت) در همایش تجلیل از زنان شاغل در ادرات و نهادهای شهرستان علی آباد کتول، با تاکید بر اهمیت جایگاه زن اظهار داشت: خانواده رکن طبیعى و اساسى جوامع انسانى است که هم با ضرورت زندگى و هم با سرشت و طبیعت انسانى سازگار است.


وی افزود: در اهمیت و ارزش خانواده همین بس، که گفته شده؛ خانواده نخستین آموزشگاه و پرورشگاه انسان، انتقال ‏دهنده فرهنگ و تمدن، محل کسب ارزش‏ها و فضایل انسانى و اخلاقى، زمینه ‏ساز تکامل و تحول، کارگاه الگوسازى و سرنوشت‏ سازى است.


حجت الاسلام میردیلمی با بیان اینکه الگوی شخصیتی حضرت فاطمه(س) برای زنان ما یک نعمت الهی است، خاطر نشان کرد: سعادت و شقاوت جامعه در گرو تأمین سلامت یا عدم سلامت خانواده است، لذا زنان و مادران جامعه ما که از یک الگوی جامع و واحدی همچون فاطمه زهرا (س) برخوردارند، لازم است قدر دان این نعمت بزرگ الهی باشند.


وی گفت: در محفل خانواده و در جامعه بزرگ بشرى، وجود پاک و دل‏هاى بی ‏آلایش مادران نقشی ارزنده دارد و نقش رهبری آنها از جهت پاسدارى از ارزش‏هاى انسانى اسلامى بسیار مهم و خطیر است.

 

حجت الاسلام میردیلمی با تاکید بر اهمیت نقش زنان در اقتصاد خانواده و جامعه اظهار داشت: زنان نقش تعیین کننده ای در اقتصاد خانواده دارند که با الگو گرفتن از زندگانی فاطمه زهرا(س) که در همه جوانب الگوی کاملی برای زنان عالم است ،می توانندبا کنترل اقتصاد خانواده، اقتصاد جامعه و کشور را به سمت و سوی توسعه پیش ببرند.


وی در ادامه خطاب به زنان شاغل شهرستان، تاکید کرد: شما زنان از جایگاه بس ویژه ای برخوردارید و شخصیت و توانایی های شما می تواند کمک بزرگی به کشور و دولت باشد، لذا شما می توانید همانگونه که در مدیریت خانواده و تربیت فرزندان نقش خطیر خود را ایفا می کنید، با کار و تلاش در عرصه جامعه، پشتیبان ولایت،نظام و دولت باشید تا شعار «سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» که خواسته و مورد تاکید مقام معظم رهبری است تحقق یابد.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 361559

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha