برگزاری مجمع گروه های تواشیح و تحقق شعار فرهنگ با عزم ملی

خبرگزاری شبستان: رییس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ از برگزاری سومین جلسه هم اندیشی گروه های تواشیح شهر تهران با هدف انسجام این گروه ها و تحقق شعار رهبری خبر داد.

دکتر رحیم قربانی، رییس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ با اشاره به لزوم تقویت و هماهنگی گروه های قرآنی کشور در راستای منویات مقام معظم رهبری به خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان گفت: یکی از برنامه های سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ تحقق منویات رهبری و شعار فرهنگ با مدیریت جهادی و عزم ملی بوده لذا برای تحقق این هدف کمیته هایی تشکیل شده است.
وی افزود: سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ تاکنون کمیته هایی در جهت هم افزایی گروه های قرآنی شهر تهران تشکیل داده که از این میان می توان به مجمع گروه های تواشیح و همخوانی شهر تهران، مجمع قاریان ترهان، مجمع حافظان تهران، مجمع مربیان و اساتید شهر تهران و مجمع مجریان محافل قرآنی اشاره کرد.
قربانی تصریح کرد: این مجامع در راستای تعامل و هم افزایی گروه های قرآنی، جلساتی در طول سال به همت سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ برگزار می کنند که امروز شاهد تشکیل سومین جلسه هم افزایی گروه های تواشیح شهر تهران هستیم.


رییس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ با اشاره به تشکیل جلسه هم اندیشی گروه های تواشیح تهران اظهار کرد: سومین جلسه این مجمع نیز روز پنجشنبه، چهارم اردیبهشت‌ماه ساعت 11 صبح در دفتر سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ با حضور نمایندگان گروه‌های تواشیح برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: تقریبا 18 گروه تواشیح شاخص در تهران فعالیت می کنند که طی جلسه گذشته آیین نامه پیشنهادی با محوریت تبادل توانمندی ها و ظرفیت های گروه های تواشیح، سیاست گذاری برای هماهنگی هرچه بیشتر گروه ها پیگیری امور صنفی، زمینه سازی برای فعالیت مشترک گروه ها و غیره پیشنهاد شد.
رییس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ اظهار کرد: طی جلسه گذشته احمد لیایی، عضور گروه تواشیح قدر به عنوان دبیر موقت جلسه انتخاب شد.

قربانی با اشاره به روند برگزاری جلسات مجمع گروه های تواشیح شهر تهران اظهار کرد: قطعا تا زمانی که به یک جمع بندی کامل و خوبی نرسیم این جلسات به صورت هفتگی روزهای پنج شنبه از ساعت 11 در محل سازمان قرآن و عترت بسیج سپاه محمد رسول الله(ص) برگزار می شود.
رییس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ تصریح کرد: امیدواریم در پی برگزاری جلسات هم اندیشی گروه های تواشیح، یک گروه منسجم که در تمام ایام سال برنامه اجرا می کنند در قالب گروه سازمان قرآن و عترت بسیج تهران تشکیل دهیم.


وی افزود: مهم ترین دستاورد جلسات هم اندیشی گروه های تواشیح بررسی ویژگی های شعر در تواشیح، آسیب شناسی وجود موسیقی در گروه ها و ارزیابی و نظارت بر فعالیت آنها است.
مسئول سازمان قرآن وعترت بسیج تهران بزرگ با اشاره به اینکه هسته اولیه این مجمع را گروه‌هایی همچون «قدر، طه، محراب، نجم‌الثاقب، یاسین، طه‌النبی(ص)، نورالمهدی، ولایت، نور، بقیةالله(عج) ، صبا و...» تشکیل می‌دهند، خاطرنشان کرد: هسته اولیه این مجمع شرایط را برای اعضای جدید که می‌خواهند عضو شوند، مشخص می کند تا گروه‌های دیگری که خواهان عضویت در این مجمع هستند، فعالیت کنند.
پایان پیام/

 

کد خبر 361611

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha