رسانه ها مروجان خودمراقبتی و پیشگیری در جامعه هستند

خبرگزاری شبستان: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: ترویج خودمراقبتی و پیشگیری از بیماری ها در جامعه تنها با کمک رسانه های عمومی امکان پذیر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، فرهاد پورفرضی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل ظهر امروز( 4 اردیبهشت) در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه استان اردبیل اظهار داشت: ضرورت دارد که فرهنگ سلامت را در جامعه افزایش داده و شاخص های درمانی را ارتقا دهیم.


وی، با اشاره به شعار هفته سلامت امسال مبنی بر " یک عمر سلامتی با خود مراقبتی" ، افزود: هدف اصلی ما جلب مشارکت مردم در تامین و افزایش سلامت جامعه است چراکه بر اساس ارزیابی های صورت گرفته تنها 25 الی 30 درصد تامین سلامت در حوزه وزارت بهداشت و درمان بوده و بقیه در حوزه شخصی و خود مراقبتی هاست.


پورفرضی، با بیان اینکه یکم تا هفتم اردیبهشت ماه به عنوان هفته سلامت نامگذاری شده است، ادامه داد: تامین سلامت و فرهنگ سلامت عمومی در جامعه نیازمند عزم ملی و مشارکت همگانی است و هر فرد ایرانی نباید در انجام مسئولیت خود در این زمینه قصوری انجام دهد.


مجوز بیمارستان 500 تختخوابی شهر اردبیل اخذ شده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل، اضافه کرد: حوزه درمان یکی از حوزه های فعالیت دانشگاه علوم پزشکی است و ما در این زمینه به تازگی مجوز بیمارستان 500 تختخوابی شهر اردبیل را اخذ کرده ایم.


وی، با اشاره به اینکه این طرح برای جذب اعتبارات به معاونت ریاست جمهوری معرفی شده است، تصریح کرد: براساس مکاتبات و پیگیری های صورت گرفته توافق اولیه در این طرح صورت گرفته و مقرر شده است که 5 الی 10 میلیارد هزینه برای شروع این طرح از محل هزینه های مازاد دانشگاه علوم پزشکی استان تامین شود.


این مقام مسئول، بایادآوری این نکته که در تلاشیم تا کیفیت رسیدگی به بیمار را در اورژانس های بیمارستان ها ارتقا دهیم، اضافه کرد: علاوه بر این کلینیک تخصصی و فوق تخصصی غدیر در بیمارستان امام خمینی(ره) اردبیل به منظور رسیدگی تخصصی به امراض بیماران راه اندازی شده است.


شاخص های بیمارستان های استان اردبیل از میانگین کشوری بالاتر است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل ، خاطر نشان کرد: بیمارستان های استان اردبیل از لحاظ شاخص های مورد ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی 10 الی 15 امتیاز از میانگین کشوری بالاتر است.


پورفرضی در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه بخش الحاقی بیمارستان پارس آباد آماده است و ما با راه اندازی این بخش درصد اشغال تخت را بهبود می بخشیم، گفت: علاوه بر این، به دلیل محدودیت فضای اورژانس در بیمارستان شهرستان مشگین شهر ، ما بخش دیگر اورژانس این بیمارستان را در سال جاری تکمیل و راه اندازی می کنیم.


پایان پیام/

 

کد خبر 361680

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha