توجه به علم وعلم آموزی مهمترین هدف برنامه های بزرگداشت هفته مقام معلم

خبرگزاری شبستان: دبیر ستاد بزرگداشت مقام معلم در استان یزد گفت: مهم ترین هدف از اجرای برنامه های هفته بزرگداشت مقام معلم در استان توجه به علم و علم آموزی در سطح جامعه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، علیرضا مصباح فر، معاون برنامه ریزی و پژوهشی آموزش و پرورش و دبیر ستاد بزرگداشت مقام معام در این استان، بعد از ظهر امروز(  اردیبهشت) در نشست خبری که به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم برگزار شد گفت: مهم ترین هدف برنامه های هفته بزرگداشت مقام معلم در استان یزد توجه به علم و علم آموزی است. 

 

وی با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی رهبری با عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی و تاکید ایشان بر یحث فرهنگ افزود: در برنامه های هفته بزرگداشت مقام معلم در استان به دنبال شناساندن ارزش های موجود در جامعه به مردم می باشیم.

 

مصباح فر، با بیان اینکه اکنون بیش از 30 هزار معلم شاغل و بازنشسته در استان وجود دارند تصریح کرد: در مجموع از 260 معلم نمونه استان در سه بخش کشوری، استانی و منطقه ای در این هفته تجلیل می شود.

 

وی تصریح کرد: از این بین رضا صالحی وزیری از ناحیه یک آموزش و پرورش یزد به عنوان معلم نمونه کشوری مورد تجلیل قرار خواهد گرفت.

 

وی افزود: قنبر کارگر، رضا کرمی نژاد، مریم نیازی، حسین ایزدی، محمد کاظم شاه محمدی، علی کارگر، غلامرضا زارع زاده، محمد علی صمدی، فاطمه رجبی نژاد و سید رضا موسوی به عنوان معامان برتر استانی معرفی شده اند.

 

دبیر ستاد بزرگداشت مقام معلم در استان یزد، در مورد نحوه انتخاب معلمان نمونه استان گفت: از 15 هزار پرسنل شاغل در آموزش و پرورش استان 12 هزار نفر دارای شرایط ابلاغی از سوی وزارتخانه بودند که با توجه به شرایط و موقعیت ها به 27 گروه تقسیم بندی و در پایان با توجه به فرم های ارزیابی ارسالی از وزارتخانه این معلمان به عنوان نمونه معرفی شدند.

 

وی با شاره به دیدار جمعی از فرهنگیان کشور با مقام معظم رهبری گفت: از استان یزد نیز 40 نفر از معلمان نمونه این استان جهت حضور در این دیدار اعزام خواهند شد.

 

معاون برنامه ریزی و پژوهشی آموزش و پرورش استان یزد، گفت: دیدار فرهنگیان استان با امام جمعه استان، حضور پرشکوه دانش آموزان و فرهنگیان در میعادگاه های نمازجمعه، دیدار فرهنگیان استان با استاندار، عطر افشانی گلزار مطهر شهدا به ویژه 124 شهید فرهنگی استان، دیدار با خانواده شهدا، ایثارگران و پیشکسوتان فرهنگی، اجرای صبحگاه سپاس در کلیه مدارس استان و برگزاری رژه ساس دانش آموزی بخشی از برنامه های بزرگداشت هته معلم در استان یزد است.

 

وی با اشاره به برگزاری مراسم تجلیل از معلمان نمونه استان با حضور امام جمعه و مسولین استانی اظهار داشت: با هماهنگی های صورت گرفته از معلمان تاثیرگذار بر مدیران و کارکنان ادارات در محل ادارات استان تجلیل به عمل خواهد آمد.

 

مصباح فر، برگزاری محافل اسن با قرآن با حضور قاریان فرهنگی، برگزاری نمایشگاه آثار شهید مطهری، برگزاری شب شعر معلم، برگزاری جنگ شادی با برنامه های فرهنگی، موهپیمایی فرهنگیان و حضور مدیران کل و مسولین ادارات استان در مدارس و تکریم از معلمان را از دیگر برنامه های این هفته اعلام کرد.

 

وی همچینین از برپایی نمایشگاه توانمندی های معلمین استان خبر داد و افزود: این نمایشگاه با رویکرد توانمندی های معلمان استان در زمینه های هنری طی هفته معلم در سینما دانش آموز دایر خواهد شد.

 

پایان پیام/


 

کد خبر 361724

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha