آمریکا به دنبال ماجراجویی در مسئله هسته‌ای ایران است

خبرگزاری شبستان: رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در شرایطی فعلی کشور دعواهای سیاسی را باید کنار گذاشت چرا که مشکل اصلی مردم اقتصاد کشور است، گفت: نجات کشور در گرو فعال شدن تولیدکنندگان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، علی لاریجانی امروز صبح ( 5 اردیبهشت) در مراسمی که به مناسبت سالروز شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس در حرم مطهر حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس برگزار شد، اظهار داشت: حادثه طبس باعث شد نام این شهرستان بین االمللی شود و این حادثه شوک بزرگی برای جریان استکباری دنیا بود که بعد از آن تا فروپاشی شوروی نتوانستند خود را بیابند.

 

وی با اشاره به حادثه طبس و شکست مفتضحانه آمریکا، افزود: در طول تاریخ بشر حوادث نادری وجود دارد که انسان اراده مافوق طبیعی و الهی را لمس می‌کند و در حادثه طبس اراده الهی به خوبی لمس شد.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ضدیت استکبار علیه ایران پایان نیافته، گفت: استکبار به کمک عراق هشت سال جنگ را بر ایران تحمیل کردند و همه اراده‌ها را علیه ایران بسیج کردند اما باز هم موفق نشدند.

 

آمریکا به دنبال ماجراجویی در مسئله هسته‌ای ایران

لاریجانی با تاکید بر اینکه امروز آمریکا به دنبال ماجراجویی در مسئله هسته‌ای ایران را مطرح کرده است، متذکر شد: آمریکا نمی‌تواند استقلال کشور اسلامی ایران را که روزی زیر سلطه آنها بوده است را تحمل کند.

 

وی با بیان اینکه نظام اسلامی 34 سال است که با استکبار جهانی مواجه است، بیان کرد: آمریکا در منطقه خاورمیانه و دنیا برای خود نفرت عمومی را به ارمغان آورده و هر کشور دیکتاتوری در منطقه دوست آمریکا است.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نیست، تصریح کرد: امروز ایران کشوری تاثیرگذار در منطقه است و استکبار این امر را به زبان نمی‌آورد چرا که نشان‌دهنده شکست استکبار در منطقه است.

 

مذاکرات هسته‌ای باید با جدیت دنبال شود

لاریجانی یادآور شد: آمریکا سیلی را که در صحرای طبس خوردند هرگز فراموش نمی‌کنند.

 

وی با تاکید بر اینکه مذاکرات هسته‌ای باید با جدیت دنبال شود، ادامه داد: کشورهای غربی باید بدانند با ایرانی قدرتمند و هوشمند مواجه هستند و نمی‌توانند با چند مانور دیپلماتیک و حیله و نیرنگ شرایط را به نفع خود تغییر بدهند.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی از آمادگی ایران برای به نتیجه رساندن مذاکرات در دو تا سه ماه خبر داد و افزود: ایران در مذاکرات جدی است و اگر صادق باشند می‌توانند با ایران توافق کنند.

 

نجات کشور در گرو فعال شدن تولیدکنندگان

لاریجانی با بیان اینکه در حال حاضر باید مسئه اصلی کشور اقتصاد باشد، اذعان داشت: در کشور ظرفیت‌های بسیار است که به خاطر عدم برنامه‌ریزی درست درآمد کشور صرف کارهای جاری شده و تبدیل به سرمایه‌گذاری مولد نشده است.

 

وی با اشاره به بیکاری جوانان در کشور گفت: نجات کشور در فعال شدن تولیدکنندگان است.

 

اقتصاد و اشتغال با کمک مردم سامان می‌یابد

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقتصاد و اشتغال با کمک مردم سامان می‌یابد، افزود: هنوز بخش زیادی از صنعت کشور در اختیار دولت است و دولت باید شرایط را برای حضور مردم و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بیشتر فراهم کند چرا که تحقق سیاست‌های مطرح شده از سوی مقام معظم رهبر و اقتصاد مقامتی از این طریق امکان‌پذیر است.

 

لاریجانی با توجه به اینکه باید تولید کشور احیا شود، تصریح کرد: بخشی از اعتبارات هدفمندی یارانه‌ها در جهت رونق تولید کشور مصرف شود و تسهیلات ارزان قیمت به دامداران و کشاورزان داده شود.

 

رسانه‌ها بیشتر به موضوع اقتصاد کشور بپردازند

وی تاکید کرد: باید در شرایطی فعلی کشور دعواهای سیاسی را کنار گذاشت چرا که مشکل اصلی مردم اقتصاد کشور است و این امر نباید فراموش شود.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رسانه‌ها و مطبوعات باید به موضوع اقتصاد کشور بیشتر توجه کنند، گفت: رسانه‌ها باید از پرداختن به دعواهای سیاسی پرهیز کنند و اگر همپای شرایط کشور حرکنند نکنند کشور دچار مشکل می‌شود.

 

لاریجانی با بیان اینکه ایجاد تکان در اقتصاد نیازمند اراده ملی است، افزود: در کشور منابع گوناگونی وجود دارد که اگر همه دست در دست هم بگذارند می‌توانند به شکوفایی و پیشرفت کشور کمک کنند.

 

وی یکی از مزیت‌های طبس را وجود معادن دانست و بیان داشت: باید شرایط سرمایه‌گذاری در این شهرستان فراهم شود و تسهیلات برای این امر داده شود.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی به مشکل آب و کشاورزی با وجود چندین سال خشکسالی در این استان اشاره کرد و گفت: در طرح آمایش به این موضوعات پرداخته شود.

 

پایان پیام/

کد خبر 361768

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha