برگزاری دوره آموزشی طبقه بندی نوین تشخیص معلولیت در گیلان

خبرگزاری شبستان: معاون توانبخشی بهزیستی گیلان از برگزاری دوره آموزشی طبقه بندی نوین تشخیص معلولیت با حضور کارشناسان بهزیستی استان‌های گیلان و اردبیل در رشت خبر داد.

رحیم تکاملی، معاون توانبخشی بهزیستی گیلان به خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان گفت: دوره آموزشی طبقه بندی نوین تشخیص معلولیت، امروز(6 اردیبهشت)با حضور 90 نفر از کارشناسان بهزیستی استان‌های گیلان و اردبیل در سالن اجتماعات ایثارگران و جانبازان استان در رشت آغاز شد.

 

وی با بیان اینکه این دوره آموزشی با حضور کیوان دواتگران، مدیرکل دفتر توانمندسازی معلولین بهزیستی کشور برگزار می‌شود، افزود: برای تعیین نوع و شدت انواع معلولیت‌ها طبقه بندی‌های مختلفی وجود دارد که رایجترین آنها طبقه بندی بین المللی عملکرد، ناتوانی(معلولیت) و سلامت است که به اختصار تحت عنوان طبقه‌بندی(I.C.F) نام نهاده شده و در بازبینی دستور العمل فعلی نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

 

تکاملی اضافه کرد: دلیل این امر آن است که این طبقه بندی بر پایه سطح بندی و بیان جزییات مرتبط با ساختار تشریحی، عملکرد فیزیولوژیک، تکالیف عملکردی در سطح فعالیت‌های روزمره زندگی، مشارکت و نیز تعیین وسعت و شدت مشکل بوجود آمده است.

 

وی تصریح کرد: طبقه بندی مذکور از اعتبار جهانی برخوردار بوده و خدمات رسانی به افراد دارای معلولیت را تسهیل می‌کند.

 

پایان پیام/

کد خبر 361888

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha