دولت، در فاز دوم هدفمندی ها شیب تندی را اتخاذ  نکرده است

خبرگزاری شبستان: نماینده مردم البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: فاز دوم هدفمندی یارانه ها به منظور توسعه و رونق اقتصادی کشور است و در این مسیر دولت شیب تندی را اتخاذ نکرده است.

محمد جواد کولیوند، نماینده مردم البرز در مجلس شورای اسلامی درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در البرز در خصوص فاز دوم هدفمندی یارانه ها در کشور گفت: اجرای فاز دوم یارانه ها با هدف توسعه و رونق اقتصادی کشور است و در این راستا دولت شیب تندی را اتخاذ نکرده است.

 

کولیوند، افزود: دولت با هدف اتخاذ درآمد در فاز دوم هدفمندی یارانه ها با برنامه ریزی های انجام شده در صدد آن است که تزریق درآمد برای شاخه های رفاهی، پروژه ای و عمرانی داشته باشد.

 

به گفته این مسئول، جهت مندی قیمت ها در فاز دوم هدفمندی یارانه ها به نظارت و تصمیم گیری صحیح دولت بر می گردد.

 

وی مدیریت نظارتی دولت را در بحث هدفمندی ها با اهمیت خواند و توضیح داد: در مسیر اجرای این طرح فشارهای غلط اقتصادی وجود دارد، که تنها به واسطه نظارت و مدیریت صحیح سیستم نظارتی به هدف اصلی این طرح در سطح کشور دست خواهیم یافت.

 

وی تصریح کرد: اعلام سیستمی قیمت ها، اعلام ردیف فروش برای کالاها و نظارت دقیق از اساسی ترین مباحثی است که می تواند زمینه موفقیت در فاز دوم هدفمندی یارانه ها را فراهم کند.

 

فاصله نقدینگی با رشد اقتصادی، تعیین کننده تورم است

 

نماینده مردم البرز در مجلس شورای اسلامی  با تامل بر ارتباط رشد نقدینگی و رشد اقتصادی گفت: در راستای افق ترسیم شده از طرف مقام معظم رهبری با نام گذاری شعار سال با عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی فاز دوم هدفمندی ها اجرا می شود.

 

به گفته کولیوند، میزان نقدینگی با رشد اقتصادی ارتباط دارد، هر چه میزان فاصله این دو رکن با یکدیگر بیشتر باشد، تورم ایجاد می شود و هرچه این دو هم سو و هم جهت با هم قرار بگیرند، میزان تورم کاهش خواهد یافت.

 

کولیوند تصریح کرد: با اجرای فاز دوم هدفمندی، دولت به سمت تعادل میزان نقدینگی در جامعه با رشد اقتصادی حرکت می کند.

 

اجرای هزینه های قانون در کشور بالا است

 

این مسئول با بیان این مهم که باید بخش خصوصی اعتماد سازی کنیم توضیح داد: اجرای هزینه های قانون در کشور بالا است، به همین منظور ضرورت دارد که دولت در میان بخش خصوصی اعتماد سازی کند.

 

به گفته وی در بسیاری از موارد هزینه های اجرایی قانون بالا است، به گونه ای که افراد از ادامه روند کارهای قانونی خود داری می کنند و مسیرهای دیگری را انتخاب می کنند.

 

وی گره اساسی را در رشد برنامه های بخش های اقتصادی مدیرت دانست و اظهار داشت: تیم راهبردی کارآمد و با پتانسیل بالا باید مسائل سخت اقتصادی را نظارت کند.

 

کولیوند با تاکید به این نکته که باید ابزار انسانی برای مدیریت درست انتخاب شود، تصریح کرد: باید نیروی انسانی خودمان را درست انتخاب کنیم، گره ما مدیریت است، به این معنا که عوامل انسانی که به درستی انتخاب نمی شوند کار را ضایع می کنند.

 

وی ادامه داد: در دنیا 80درصد مدیران ثابت اند و 20 درصد جابه جایی دارند، این در حالی است که دولت برای تربیت مدیران هزینه بسیاری خرج کرده است.

 

پیش بینی های عمرانی استان البرز پشت خاکریز منابع

 

این مسئول در ادامه در خصوص وضعیت پروژه های عمرانی در سطح استان البرز گفت: پیش بینی های عمرانی در استان البرز پشت خاکریز منابع مانده است.

 

به گفته کولیوند، معاونت برنامه ریزی استانداری البرز استخراج پروژه های 80 درصدی را درآورده است در عین حال پروژه های با اهمیت و حیاتی از اولویت اجرایی و تکمیلی برخوردار هستند.

 

وی بیان کرد: در حال حاضر بیش از هزار و 600 پروژه نیمه کاره در استان البرز وجود دارد، که در این زمینه ارائه تسهیلات به این پروژه ها و تکمیل آن مورد نظر دولت قرار دارد.

 

نماینده مردم البرز در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: مسائل فراروی استان البرز با توجه به پتانسیل هایی که دارد نیازمند مدیریت جهادی است.

 

پایان پیام/

کد خبر 361943

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha