جمع ‌آوری بیش از یک ‌میلیارد ریال زکات در شهرستان گچساران

خبرگزاری شبستان: مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان گچساران گفت: یک میلیارد و 240 میلیون ریال زکات در گچساران توسط کمیته امداد این شهرستان جمع ‌آوری شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یاسوج، امرالله فروزنده، مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان گچساران با اشاره به اهمیت فریضه زکات گفت: هدف کلی از جمع آوری زکات این است که پرداخت زکات در جامعه نهادینه شده و مانند صدقه که نقش مهمی در زندگی مردم دارد و به یک سنت حسنه تبدیل شده است، پرداخت زکات نیز این گونه باشد.

وی با اشاره به این که زکات هر محله و منطقه صرف نیازمندان همان مکان می شود و اولویت بعدی پروژه های عام ‌المنفعه از جمله ساخت و تعمیر مسجد، غسالخانه، خانه عالم، حسینیه و سایر موارد است، گفت: از ابتدای سال گذشته تاکنون مبلغ یک میلیارد و 240 میلیون ریال زکات در شهرستان گچساران جمع آوری که این رقم نسبت با سال 91 افزایش داشته است.

فروزنده با بیان این که 123 میلیون و 55 هزار تومان درآمد حاصل از پرداخت زکات در شهرستان صرف کارهای عمرانی شده است، افزود: پیش ‌بینی می ‌شود پرداخت زکات این شهرستان در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته باشد.

به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان، وی ادامه داد: در سال گذشته تعدادی روحانی و مبلغ دینی برای تبلیغ و اشاعه فریضه زکات به مناطق روستایی با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی اعزام شدند که به صورت گروهی و چهره به چهره به تبلیغ زکات پرداختند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان گچساران گفت:این روند در سال جدید از نیمه دوم فروردین ماه با برگزاری جلسات مختلف توسط روحانی زکات با کشاورزان و دامداران و هیئت امنای مساجد و عاملین زکات در روستاها و شهرها ادامه دارد.

 

پایان پیام/

کد خبر 361948

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha