اهدای جهیزیه، نوعروسان تحت پوشش امداد را راهی خانه بخت کرد

خبرگزاری شبستان: مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان زرندیه گفت: اهدای بیش از یکصد سری جهیزیه در سال گذشته نوعروسان تحت پوشش این نهاد را راهی خانه بخت کرد.

غلامرضا حافظ کمال، مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان زرندیه، با اشاره فعالیت های این نهاد در سال گذشته به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: مهمترین فعالیت کمیته امداد امام خمینی شهرستان زرندیه در سال گذشته اهدای تعداد 103 سری جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت و روانه کردن آنها به خانه بخت بوده است.


وی با بیان اینکه برای پرداخت این تعداد جهیزیه 1 میلیاردو 276 میلیون ریال هزینه شده است، ادامه داد: کمیته امداد امام خمینی(ره) همواره برای کمک به افراد تحت پوشش نیازمند یاری و مساعدت خیرین و نیکوکاران است.


مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان زرندیه همچنین از برگزاری دوره ها و کلاس های آموزشی برای نوعروسان خبر داد و گفت: این امر نیز از دیگر خدماتی است که در این مدت به نوعروسان ارائه شده است.

 

حافظ کمال در بخش دیگری از سخنانش به کودکان تحت حمایت این نهاد اشاره کرد و گفت: در سال گذشته 40 کودک تحت حمایت از سبدهای تغذیه سالم بهره مند شده اند.

 

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان با بیان اینکه این کودکان کسانی بوده اند که مشکل بیماری و سوء تغذیه آنها از سوی شبکه بهداشت ودرمان شهرستان مورد تایید قرار گرفته بود، اضافه کرد: بالغ بر 145 میلیون ریال به آن ها مساعدت شده است.


وی با اشاره به وجود بیماران صعب الالاج تحت حمایت این نهاد گفت: نگهداری و تامین دارو برای این عزیزان نیازمندان حضور و مشارکت خیرین و نیکوکاران است و کمیته امداد با کمک خیرین و نیکوکاران در راستای رفع نیازهای این افراد تلاش می کند.

 

حافظ کمال در ادامه بیان کرد: تعداد 16 نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد شهرستان زرندیه دچار بیماریهای صعب العلاج و خاص هستند.


وی با بیان اینکه علاوه بر کمک هزینه های درمانی و معیشتی ماهانه مبلغ 500 هزار ریال به آن ها مساعدت می شود، اضافه کرد: سال گذشته بالغ بر 70 میلیون ریال به حساب آن ها واریز شده است .

 

این مقام مسئول همچنین به پرداخت مساعدت 771 میلیون ریال به 557 نفر از مددجویان در زرندیه در سال گذشته نیز خبر داد و بیان کرد: این مساعدتها در قالب هزینه های درمانی، تحصیلی و عمرانی بوده است.


حافظ کمال در بخش دیگری از سخنانش به حمایت 876 حامی از 101 یتیم تحت حمایت کمیته امداد زرندیه در سال گذشته خبر داد و گفت: این عزیزان در سال گذشته مبلغ 3 میلیاردو 688 میلیون ریال به حساب ایتام واریز کردند.


سر پرست امداد این شهرستان زرندیه با اشاره به اینکه این کمک ها در قالب کمک های نقدی وغیرنقدی به ایتام اهداء شده است، ادامه داد: در این شهرستان هر یتیم به طور متوسط دارای 9 حامی است.

حافظ کمال ایجاد اشتغال پایدار و تلاش در جهت توانمندی مددجویان را از اولویت های اساسی این نهاد دانست و گفت: این نهاد مردمی با همکاری خیرین و همت مددجویان تحت حمایت در راستای تحقق اهداف تلاش می کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش از بهره مندی 172 دانش آموز و50 دانشجو از خدمات کمیته امداد زرندیه این شهرستان خبر داد و گفت: در سال گذشته بالغ بر 429 میلیون ریال به دانش آموزان و دانشجویان تحت حمایت این نهاد اختصاص یافته که این مبلغ هزینه پوشاک، تحصیل، لوازم التحریر، کلاس های آموزشی و اردوهای زیارتی و سیاحتی شده است.

 

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان زرندیه در ادامه از پرداخت وام کاگشایی نیز به مددجویان خبر داد و گفت: سال گذشته تعداد 273 نفر از مدد جویان و افراد واجد شرایط این شهرستان از تسهیلات وام های کارگشایی بهره مند شدند.

 

وی افزود: برای این منظور 2 میلیاردو 438 میلیون ریال هزینه شده که این تسهیلات در راستای برطرف کردن مشکلات ضروری مددجویان از قبیل درمان، مسکن و تحصیل پرداخت شده است.


حافظ کمال همچنین به حضور و مشارکت مردم و خیرین در طرح ها این نهاد و یاری رساندن به مددجویان اشاره کرد و گفت: مردم نیکوکارشهرستان زرندیه در جشن نیکوکاری مبلغ 903 میلیون ریال به محرومین و نیازمندان کمک کردند.


این مقام مسئول ادامه داد: مردم نیکوکار شهرستان زرندیه در سال گذشته بالغ بر 12میلیاردو 770 میلیون ریال درراستای کمک به نیازمندان با این نهاد مشارکت داشته اند.


پایان پیام/

کد خبر 366037

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha