بهره‌مندی 27 هزار مددجو از خدمات بهداشتی/شناسایی بیش از 1400 بیمار خاص

خبرگزاری شبستان:مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی با بیان اینکه در سال گذشته 27هزار و 70نفر از خدمات بهداشتی این نهاد بهره‌مند شدند، گفت:حذف خدمات تکمیلی درمان مددجویان روستایی یکی ازمشکلات فراروی کمیته امداداست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، جواد رضوی امروز (6 اردیبهشت) در نشست خبری با خبرنگاران رسانه های گروهی اظهار داشت: در حال حاضر کمیته امداد خراسان جنوبی با 85 هزار مددجو به نسبت اعتبارات و نظارت در بخش سلامت و بهداشت مددجویان خدمات مطلوب و وسیعی را انجام داده است.

 

بهره‌مندی 27 هزار مددجو از خدمات بهداشتی

وی با بیان اینکه در سال گذشته تعداد 27 هزار و 70 نفر از خدمات بهداشتی کمیته امداد بهره‌مند شده‌اند، افزود: برای ارائه این خدمات به مددجویان 4 میلیارد و 653 میلیون ریال هزینه شده است.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت‌های بهداشتی کمیته امداد برای مددجویان، گفت: آموزش مددجویان، بهسازی سرویس بهداشتی، بهسازی محیط‌های خودکفایی، توزیع اقلام بهدشتی، بهداشت دهان و دندان، ارزیابی سلامت زنان، معاینات دوره‌ای مجریان خودکفایی و ارائه خدمات بهداشتی به خوابگاه‌ها و اردوگاه‌های دانش‌آموزی از جمله این فعالیت‌ها بوده است.

 

رضوی ادامه داد: سال 92 در بحث آموزش بهداشت 238 کلاس برگزار شده و بالغ بر 11 هزار و 500 نفر مددجو در این کلاس‌ها شرکت کرده‌اند. 

 

وی با بیان اینکه در سال گذشته 2 میلیارد و 600 میلیون ریال برای احداث و بهسازی سرویس بهداشتی هزینه شده است، بیان کرد: این میزان در مقایسه با سال 91، 35 درصد افزایش داشته و 649 سرویس بهداشتی احداث و بهسازی شده است.

  

توزیع 3 هزار سبد غذایی بین کودکان نیازمند استان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی از توزیع 3 هزار سبد غذایی بین کودکان زیر شش سال استان در سال 92 خبر داد و افزود: از این میزان 332 کودک مددجو کمیته امداد بوده و 2668 کودک از سایر خانواده‌های بی بضاعتی هستند که از سوی مراکز بهداشتی به کمیته امداد معرفی شده‌اند.

  

بهبود 877 کودک از سبد غذایی کمیته امداد

رضوی کودکان بهبود یافته از این سبد غذایی را 877 نفر دانست و یادآور شد: این طرح با هدف جلوگیری از سوء تغذیه با توجه به فقر مالی و مشکلات معیشتی مددجویان و سایر اقشار انجام می‌شود.

  

وی با اشاره به اینکه 19 میلیارد و 500 میلیون ریال در این طرح هزینه شده، گفت: مبلغ هر سبد غذایی 50 هزار تومان است که این میزان نسبت به سال 91، 20 درصد افزایش داشته است.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر در منطقه دهک نهبندان گروه جهادی " نوآوران سلامت" در حال ارائه خدمات بهداشت دهان و دندان هستند، متذکر شد: سال گذشته توسط گروه‌های جهادی در طرح بهداشت دهان و دندان به 800 مددجو خدمات ارائه شد. 

 

رضوی به بهسازی محیط‌های خودکفایی در 134 گارگاه استان اشاره کرد و بیان داشت: در این راستا 534 میلیون ریال هزینه شده است.

  

وی با بیان اینکه در سال گذشته 145 بیمار سل با سبد غذایی حمایت شده‌اند، افزود: 81 میلیون ریال برای بیماران سل هزینه شده است.

  

حذف خدمات تکمیلی درمان مددجویان روستایی؛ یکی از مشکلات فراروی کمیته امداد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی با ابراز نگرانی از خدمات تکمیلی درمان مددجویان روستایی، تاکید کرد: از سال 85 بیمه درمان مددجویان روستا و شهرهای زیر 20 هزار خانوار به سازمان بیمه سلامت واگذار شده است و کمیته امداد برای مددجو روستایی خود در زمینه خدمات بیمه با مشکلاتی مواجه شده است.

 

رضوی با بیان اینکه 73 هزار مددجو روستایی در استان هستند، ادامه داد: بیشتر مراجعات به کمیته امداد برای درمان است و این سرانه باید طی تفاهم‌نامه‌ای به کمیته امداد برگردانده شود چرا که مددجویان روستایی برای مراجعه به شهر و پرداخت فرانشیز مشکل دارند.

 

 

وی از طرف قرارداد کمیته امداد با 140 مرکز درمانی در استان خبر داد و گفت: 30 هزار و 800 مرتبه مددجویان بیمه شده به پزشک مراجعه کرده‌اند و هزینه هر بار مراجعه مددجو 30 هزار تومان است.

 

 

1464بیمار خاص و صعب العلاج تحت حمایت کمیته امداد استان قرار دارند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی با بیان اینکه 91 بیمار خاص و 1373 بیمار صعب العلاج تحت حمایت کمیته امداد استان هستند، یادآورشد: در کل کشور کمیته امداد 12 هزار بیمار خاص و صعب العلاج را تحت حمایت دارد و این میزان در استان نشان از وضعیت نامناسب درمان است.

 

 

رضوی با اشاره به اینکه کمیته امداد تامین حداکثری بیماران خاص و صعب العلاج را در دستور کار خود قرار داده است، ادامه داد: سال گذشته کمیته امداد یک میلیارد و 400 میلیون ریال به 659 خانواده این بیماران کمک درمان بیمه‌ای و غیر بیمه‌ای کرده است.

 

وی با بیان اینکه در سال گذشته از 277 بیمار افتاده و صعب‌العلاج دیدار شده، بیان داشت: برای وسایل کمک پزشکی چون سمعک، عصا و... 233 میلیون ریال کمک شده است.

 

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه 97 درصد زنان سرپرست خانوار شهری کمیته امداد زیر 50 سال هستند، گفت: کمیته امداد 1354 خانوار دارای زن سرپرست زیر 50 سال را بیمه اجتماعی کرده است.

 

 

رضوی با بیان اینکه 3561 خانوار مجری طرح اشتغال خودکفایی از بیمه تامین‌اجتماعی بهره‌مند شده‌اند، افزود: حق بیمه پرداختی برای این خانوارها 47 میلیارد و 692 میلیون ریال بوده است.

 

 

وی با اشاره به اینکه در کمیته امداد استان 3 هزار و 123 خانوار بیمه روستائیان و عشایر هستند، اذعان داشت: در سال گذشته 2 میلیارد و 963 میلیون ریال به صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر واریز شده است.

 

پایان پیام/

کد خبر 362105

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha