هزینه کرد 100 میلیارد ریالی برای معیشت و درمان سالمندان

خبرگزاری شبستان: معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی گفت: سال گذشته بیش از 100 میلیارد ریال کمک معیشتی و درمان به سالمندان تحت حمایت این نهاد پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، علی اکبر نخعی نژاد امروز (15 اردیبهشت) در شورای ساماندهی سالمندان خراسان جنوبی اظهار داشت: 24 هزار و 133 خانوار سالمند بالای 60 سال زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی هستند.

 

وی با اشاره به خدمات این نهاد به سالمندان، افزود: سال گذشته بیش از 100 میلیارد ریال کمک معیشتی و درمان به سالمندان تحت حمایت این نهاد پرداخت شده است.

 

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی گفت: برگزای 11 همایش برای یکهزار سالمند و برگزاری 21 دوره آموزشی و بهره‌مندی دو هزار سالمند از جمله اقدامات سال گذشته این نهاد است.

 

نخعی‌نژاد ادامه داد: همچنین به منظور تامین هزینه‌ نگه‌داری به 192 خانواده سالمند ماهانه 800 هزار ریال پرداخت شد که در این راستا یک میلیارد و 246 میلیون ریال هزینه شده است.

 

وی با تاکید بر اینکه مشکل عمده سالمندان اقتصادی و اجتماعی است، متذکر شد: سالمندان به دلیل مشکلات اقتصادی به درمان خود توجه ندارند که نیاز است در این زمینه بیمه مکمل ایجاد شود.

 

عدم وجود کارشناس سالمند در دستگاه‌های اجرایی
رئیس سازمان بازنشستگی خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: هر دستگاه اجرایی نباید تنها به سالمندان خود خدمت کند چرا که جامعه هدف این شورا تمام سالمندان است.

 

حسن حاجی‌آبادی با بیان اینکه باید خدمات دستگاه‌های اجرایی به سالمندان بیشتر در بنیاد فرزانگان استان متمرکز شود، افزود: یک سوم بازنشستگان سالمند هستند و نیاز است بیشتر به این قشر در جامعه توجه شود.

 

وی بیان داشت: متاسفانه در دستگاه‌های اجرایی کارشناس سالمند وجود ندارد اما این امر جزء ضروریات است تا امور سالمندان توسط این کارشناسان پیگیری شود.

 

رئیس سازمان بازنشستگی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه خدمات به سالمندان باید مستمر باشد، یادآورشد: تا خدمات دستگاه‌های اجرایی به سالمندان مشخص نباشد صدور کارت منزلت بی‌ارزش است.

 

 پایان پیام/

کد خبر 365128

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha