جمع آوری بیش از 8 میلیارد ریال کمک در مراکز نیکوکاری خراسان جنوبی

خبرگزاری شبستان: معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد خراسان جنوبی از جمع آوری 8 میلیارد و 579 میلیون ریال کمک در سال گذشته توسط مراکز نیکوکاری سطح استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، سیدرضا حسینی اظهارداشت: مراکز نیکوکاری به عنوان پیشخوان کمیته امداد در جهت توسعه مشارکت های مردمی و ارایه خدمت به محرومان در چارچوب قوانین جمهوری اسلامی و با نظارت این نهاد فعالیت می کنند.

 

وی افزود: این مراکز به صورت مردمی بوده و توسط هیات عامل که اعضای آن بصورت افتخاری در سطح محلات، روستاها و... با تمرکز بر مساجدو با محوریت مسجد محله ازماه مبارک رمضان سال گذشته فعالیت رسمی خود را درسطح کشورآغاز کرده اند.

 

وی تصریح کرد: شناسایی، ارتباط و تعامل موثر با اشخاص حقیقی و حقوقی تاثیرگزار از جمله خیرین وموسسات خیریه، برون سپاری و توسعه خدمت رسانی به محرومان وتکریم آنان، ایجاد همبستگی، تکامل و توازن اجتماعی در جامعه و ارتقای فرهنگ انفاق و نیکوکاری و... از اهداف ایجاد مراکز نیکوکاری است.

 

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد خراسان جنوبی گفت: در سال گذشته تعداد 19مرکز نیکوکاری درسطح استان ایجاد شده و امیدواریم در یک برنامه کوتاه مدت این تعداد به 30 مرکز افزایش یابد.

 

وی از جمع آوری 8 میلیارد و 579 میلیون ریال کمک در سال گذشته توسط این مراکز خبرداد و گفت: از این میزان 2 میلیارد و92 میلیون ریال کمک نقدی و6 میلیارد و487 میلیون ریال کمک غیرنقدی جمع آوری شده است.

 

وی از مراجعه 37 هزار و175نفر به این مراکز خبرداد واظهارکرد: درسال گذشته تعداد26 هزار و644 نفر از مددجویان تحت حمایت وسایر اقشار آسیب پذیر از کمک های نقدی وغیرنقدی این مراکز بهره مند شدند.

 

به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد استان، حسینی گفت: طی این مدت تعداد 1841 نفرامدادیار(نیروی افتخاری) و نیکوکارجذب مراکز نیکوکاری استان خراسان جنوبی شدند.

 

وی، مساجد را یکی از اولویت ایجاد وخدمات مراکز نیکوکاری عنوان کردوگفت: تاکنون 340تفاهم نامه با مساجد استان در راستای جمع آوری کمک و هزینه کرد آن بین نیازمندان و مددجویان تحت حمایت منعقد شده است.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 358745

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha