شرکت 1500زن سرپرست خانوار در کارگاههای آموزشی کمیته امداد خراسان جنوبی

خبرگزاری شبستان: معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی از شرکت بیش از 1500 زن سرپرست خانوار در این کارگاه های آموزشی این نهاد در هفته گرامیداشت مقام مادر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، علی اکبر نخعی با تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن، برنامه های اجرایی این نهاد در در این هفته گرامیداشت مقام زن و مادر را اعلام کرد.


وی به برگزاری کارگاه های آموزشی با موضوع "عفاف و حجاب، زن- معنویت و امنیت اجتماعی، زن - شادابی و امید به آینده، زن- سیره فاطمی و سبک زندگی اسلامی، نقش زن در اقتصاد و فرهنگ، زن، فرهنگ و هنر اسلامی و خودباوری و ..." اشاره کرد و افزود: پیش بینی شده است در سطح استان بیش از 1500 زن سرپرست خانوار در این کارگاه های آموزشی شرکت کنند.


معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی به برگزاری مراسم تجلیل از زنان موفق سرپرست خانوار در استان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر بیش از 16 هزار زن سرپرست خانوار تحت حمایت این نهاد هستند که تعداد زیادی از این زنان با تلاش و کوشش فراوان توانسته اند شرایط را برای توانمندسازی خانواده خود و دیگر افراد در زمینه های مختلف از قبیل فرهنگی و اشتغال فراهم کنند.


وی اهدای جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت، بازدید از طرح های مفتاح الجنه، توزیع بسته های فرهنگی در بین زنان سرپرست خانوار و اعزام به اردوهای زیارتی را از دیگر برنامه های اجرائی در سطح استان عنوان کرد.


توزیع بیش از 39 هزار سبد غذایی در بین کودکان زیر 6 سال
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی همچنین گفت: طی سال گذشته 39 هزار سبد غذایی بین 3 هزار کودک زیر 6 سال دچار سوء تغذیه، توزیع شد.


نخعی با بیان اینکه کودکان زیر 6 سالی که از نظر قد، وزن و تغذیه دچار مشکل هستند و از منحنی رشد مناسبی برخوردار نیستند، با معرفی مراکز بهداشتی و درمانی به این نهاد و در صورت شرایط لازم، به آنان خدمات ارائه می شود.


به گزارش روابط عمومی کمیته امداد خراسان جنوبی، وی ارزش هر سبد غذایی را 500 هزار ریال عنوان کرد و افزود: بر اساس سبد غذایی تعیین شده توسط کارشناسان تغذیه، والدین این کودکان به فروشگاه های طرف قرار داد این نهاد مراجعه و سبد غذایی را دریافت می کنند.


گفتنی است، طی سال گذشته در جهت تامین سبد غذایی کودکان دچار سوء تغذیه، مبلغ 19 میلیارد و 483 میلیون ریال هزینه شده است.


پایان پیام/
 

کد خبر 359929

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha