وجود 7 هزار و 14 نجاتگر آموزش دیده در گلستان

خبرگزاری شبستان: مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان با اشاره به وجود 7 هزار و 14 نفر نجاتگر آموزش دیده شده در این نهاد، گفت: هر یک از این افراد قابلیت فرماندهی عملیات امداد رسانی ویژه ای را برعهده دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، مجتبی اکبری، مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان، عصر دیروز (16 اردیبهشت) در جمع خبرنگاران استان گفت: در جمعیت هلال احمرگلستان قریب به 90 هزار نفر امدادگر و نجاتگر آموزش دیده وجود دارد.


وی با بیان اینکه تعداد نجاتگران استان در سال های گذشته 123 مورد بوده است، افزود: امروز جمعیت هلال احمر گلستان علاوه بر 90 هزار نفر از تعداد 7 هزار و 14 نفر نجاتگر آموزش داده شده برخوردار است که هر یک از این افراد قابلیت فرماندهی عملیات امداد رسانی ویژه ای را برعهده دارند.


اکبری اظهارداشت: در حال حاضر باتوجه به استاندارهای بین المللی برای رخداد هرگونه حادثه؛ نگرانی برای کمبود نیروی متخصص وجود ندارد.
 

وی تصریح کرد: درصورت وقوع حادثه چه در سطح کشور و چه در دیگر کشورها نجاتگران جمعیت هلال احمر گلستان به منطقه مورد نظر اعزام شدند.


مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان با بیان اینکه به اینکه تعداد پایگاه های جمعیت هلال احمر استان در سال گذشته 6 پایگاه بوده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد 14 پایگاه ثابت در گلستان وجود دارد که این تعداد نیز باید افزایش یابد.


وی گفت: اعتبارات جمعیت هلال احمر گلستان در سال 89، مبلغ 2 میلیارد و 400 میلیون تومان بوده است که اکنون این مبلغ به 16 میلیارد تومان رسیده است.


اکبری با اشاره به اعتبارات جاری و عمرانی، گفت: اعتبارات تمامی پروژه های جمعیت هلال احمر گلستان که در استان ساخته شده است به صورت ملی بوده است که این روند بازهم ادامه دارد.


پایان پیام/
 

کد خبر 365514

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha