کمک پنج میلیارد ریالی مردم نیکوکار زاهدان به نیازمندان در قالب صدقه

خبرگزاری شبستان: مدیر کمیته امداد زاهدان، گفت: سال گذشته مردم خیر و نیکوکار زاهدانی بیش از پنج میلیارد ریال در قالب صدقات و نذورات به نیازمندان کمک کردند.

محمود میر امامی، مدیر کمیته امداد زاهدان، در گفتگو با خبرنگار شبستان گفت: سال گذشته مردم خیر و نیکوکار زاهدانی پنج میلیارد و 822 میلیون ریال در قالب صدقات و نذورات به نیازمندان کمک کردند.
 

وی افزود: این میزان کمک از تعداد 23 هزار و 230 صندوق کوچک، متوسط و بزرگ جمع آوری شده است.
 

مدیر کمیته امداد زاهدان، به ابعاد اجتماعی و معنوی پرداخت صدقه اشاره کرد و بیان داشت: صدقه در بسیار از روایات قرآن در جذب منفعت و رفع بلا مورد تایید است.
 

میر امامی، گفت: علما و دانشمندان، صدقه دادن را عامل برکت و افزایش توانمندی های مادی و معنوی برای رشد و تعالی بشر معرفی می کند.
 

وی با بیان اینکه در راستای اجرای طرح اکرام ایتام سال گذشته هفت میلیارد و 500 میلیون ریال به ایتام تحت پوشش اختصاص یافت، افزود: در قالب طرح اکرام ایتام تعداد 4 هزار و 693 نفر حامی کفالت چهار هزار و 928 یتیم  برعهده دارند.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: سال گذشته به 355 نفر از نوعروسان و آقا دامادها کمک هزینه جهیزیه، جهیزیه موردی و هدیه ازدواج با اعتبار سه میلیارد و 905 میلیون ریال اختصاص یافت.

 

گفتنی است؛ هم اکنون 82 نفر نیروی رسمی، قرار دادی و مامور به خدمت و تعداد 74 نفر به صورت خرید خدمتی در واحدهای مشاوره، خودکفایی، اکرام، حمایت و پذیرش در کمیته امداد زاهدان فعالیت دارند.
 

پایان پیام/

کد خبر 365679

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha