حضور 600 دانش آموز گیلانی در المپیاد طرح دادرس هلال احمر

خبرگزاری شبستان: مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان از برگزاری المپیاد طرح دادرس به مناسبت هفته هلال احمر خبر داد و گفت: این المپیاد به منظور ارتقای سطح توانمندی و یکسان سازی مباحث امدادی برگزار شده است.

دکتر علیرضا خصوصی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان با بیان اینکه دراین المپیاد، دانش آموزان 32 مدرسه راهنمایی سراسر استان به منظور ارتقای سطح توانمندی و یکسان سازی مباحث امدادی در مهارت‌ها و آموزه‌های امدادی خود با هم به رقابت می‌پردازند به خبرنگار خبرگزاری شبستان، گفت: در این المپیاد 300 دختر و 300 پسر به تفکیک در روزهای 15 اردیبهشت ویژه خواهران و 16 اردیبهشت ویژه برادران در اردوگاه مهر بندرانزلی با هم رقابت می کنند.

 

وی تصریح کرد: دانش آموزان در مباحث اسکان و تخلیه اضطراری، حمل مصدوم، احیای قلبی ریوی (CPR)، پانسمان، آتل بندی، اطفای حریق، حمل بک برد روی دست، با به هم رقابت می‌پردازند.

 

دکتر خصوصی در ادامه، هدف از اجرای طرح دادرس(دانش آموزان آماده در روزهای سخت) را افرایش سطح ایمنی و کاهش خطر پذیری ناشی از حوادث در مدارس، استفاده از ظرفیت‌های بالای آموزش و پرورش در بحث نیروی انسانی و فضای آموزشی جهت تربیت نیروهای متخصص، توسعه و ترویج فرهنگ خود امدادی و سازماندهی تیم‌های مدیریت بحران شامل دانش آموزان و ظرفیت سازی برای پاسخگویی و مقابله مناسب در زمان وقوع حوادث عنوان کرد.

 

وی خاطر نشان کرد: در این مسابقات یک تیم دختر و یک تیم پسر(هر تیم شامل یک مربی و 14 دانش آموز) به مرحله کشوری راه می‎یابند.

 

نخستین مانور تیم های اضطراری در گیلان

خصوصی در ادامه از برگزاری نخستین مانور تیم‌های اضطراری در استان خبر داد و افزود: برای نخستین بار مانور درمان تیم‌های اضطراری با حضور استان‌های گیلان، مازندران و گلستان در این استان برگزار می‌شود.

 

وی ادامه داد: این مانور با هدف  ارایه خدمات رایگان و دسترسی آسان افراد کم برخوردار به پزشکان عمومی و متخصص و ارجاع بیماران خاص به مراکز درمانی و همچنین توزیع رایگان دارو جهت ارتقای سلامت در مناطق محروم و تحقق اهداف بشر دوستانه هلال احمر صورت می‌گیرد .

 

مدیرعامل هلال احمر گیلان تصریح کرد: در این مانور که از 24 لغایت 26 اردیبهشت ددر روستاهای گوراب زرمیخ صومعه سرا، تنیان و مرکیه برگزار می‎شود به 20 هزار نفر خدمات پزشکی ارائه می‌شود.


پایان پیام/
 

کد خبر 365370

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha