اشتغال زایی یکی از مهم ترین برنامه های کمیته امداد است

خبرگزاری شبستان:مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه وبویراحمد گفت: یکی از مهم ترین خدمات و برنامه های کمیته امداد اشتغال زایی برای مددجویان تحت حمایت با ارائه تسهیلات است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یاسوج، در نشستی با حضور معاون فرماندار شهرستان بویراحمد، مدیران بانک های عامل استان کهگیلویه وبویراحمد، مدیرکل و معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان و مدیر کمیته امداد شهرستان بویراحمد از روسای بانک های عامل ارائه دهنده تسهیلات اشتغال زایی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد شهرستان بویراحمد تجلیل شد.
سیدغلامرضا متقی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کهگیلویه و بویراحمد امروز (10 اردیبهشت) در این نشست، گفت: کمیته امداد در راستای ارائه خدمات به نیازمندان و رسیدن به اهداف خود به تعامل و همکاری همه دستگاه ها و همه مسئولین به خصوص بانک های عامل نیازمند است.
متقی افزود: یکی از بحث های مهم کشور در حال حاضر بحث اشتغال است که نیاز به تلاش جهادی در جهت رفع معضل بیکاری دارد.
متقی بیان کرد: در همین راستا یکی از مهم ترین خدمات و برنامه های کمیته امداد اشتغال زایی برای مددجویان تحت حمایت با ارائه تسهیلات است.
این مسئول با بیان این که کمیته امداد قبل از ایجاد اشتغال، آموزش و ترویج فرهنگ کار و تولید را در برنامه های خود دارد، افزود: در راستای تحقق این امر با معرفی مددجویان واجد شرایط به بانک های عامل برای ارائه تسهیلات اشتغال زایی اقدام به اجرای طرح های اشتغال می کند.
متقی با اشاره به این که هرچند محدودیت هایی در بحث منابع در استان وجود دارد،گفت: کمیته امداد پرداخت تسهیلات را در جهت اشتغال واقعی و اجرای طرح اجرا می کند و می توان نتیجه و اثر آن را در رونق اقتصادی و رفع بیکاری به عینه مشاهده کرد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: هم اکنون بیش از 6 هزار پرونده متقاضی تسهیلات اشتغال واجد شرایط آماده استفاده از تسهیلات اشتغال هستند و در این خصوص خواهان همکاری بیشتر بانک های عامل هستیم.
وی همچنین با اشاره به این که 35 نفر از امدادگران به صورت مستقیم در اجرا، سرکشی و توسعه اشتغال در استان در حال فعالیت هستند، گفت: کمیته امداد آماده همکاری در جهت وصول اقساط وام های معوق بانکی مددجویان استفاده کننده از تسهیلات قبلی است.
متقی تاکید کرد: گره گشایی از مشکلات نیازمندان به خصوص در زمینه فراهم کردن اشتغال خانواده ها علاوه بر ثواب دنیوی، اجر اخروی دارد.
شاهرخ کناری، معاون فرماندار شهرستان بویراحمد هم در این نشست گفت: با توجه به عملکرد مطلوب کمیته امداد در بعد اشتغال، امیدوار به رفع مشکلات در جهت پرداخت تسهیلات هستیم.
کناری اظهار داشت: با توجه به مشکلات اقتصادی بیشتر در بین مددجویان و نیازمندان خواهان همکاری و تعامل بیشتر بانکها با کمیته امداد هستیم.
وی تصریح کرد: فرمانداری شهرستان بویراحمد توسعه امر اشتغال و روند تولید در سال جاری را به صورت جهادی پیگیری می نماید و نسبت به هماهنگی بین دستگاهی و رفع موانع و مشکلات از هیچ تلاشی دریغ نخواهد ورزید.
کناری بیان داشت: امید است که با همدلی و همراهی همگانی، گام ‌های مؤثری در راستای توسعه و پیشرفت استان و شهرستان در تمامی زمینه‌ ها بخصوص در بحث اشتغال و کارآفرینی برداریم.
زریر انصاری، مدیر کمیته امداد شهرستان بویراحمد نیز در این نشست گفت: یکی از سیاست های اصلی کمیته امداد توانمندی خانواده های تحت حمایت با ایجاد اشتغال و خروج تدریجی آنها از گردونه حمایت کمیته امداد است.
انصاری بیان داشت: این امر با همکاری و تعامل بین دستگاهی به خصوص بانک ها محقق می شود .
وی با قدردانی و تشکر از مدیران عامل و رؤسای بانک ها در راستای همکاری با این نهاد، اظهار داشت: در سال جاری خواهان همکاری همه بانک ها درخصوص پرداخت تسهیلات به مددجویان هستیم.
در پایان این مراسم از بانک های عامل ارائه دهنده تسهیلات اشتغال زایی به مددجویان معرفی شده این نهاد با اهداء لوح سپاس و هدایایی تقدیر و تجلیل شد.
پایان پیام/

 

کد خبر 363321

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha