فتنه شناسی و مقابله با آنها وظیفه امروز مسلمانان است

خبرگزاری شبستان: کارشناس فرقه ها و عرفان های نوظهور، گفت: مبارزه با فرقه ها و عرفان های نوظهور در گرو بالا بردن سطح معلومات و آگاهی است زیرا وظیفه اکنون همه ما مسلمانان فتنه شناسی و مقابله با آنهاست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، استاد علی اکبر رئوفی، کارشناس فرقه‌ها و عرفان های نوظهور در همایش " فتنه های آخر الزمان توأم با ابزارهای جنگ نرم " که شامگاه گذشته (6 اردیبهشت) در سالن ولایت سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل برگزار شد، درسخنانی به بررسی ریشه های فتنه های معاصر پرداخت.


وی، با بیان اینکه وظیفه اکنون همه ما مسلمانان فتنه شناسی ومقابله با آنهاست، افزود: در این راستا بایستی بصیرت لازم و کافی را داشته و آگاهی های خود را برای مبارزه با فتنه های حال حاضر افزایش دهیم.


کارشناس فرقه ها و عرفان های نوظهور، با اشاره به خطر فرقه های نوظهور برای اسلام، ادامه داد: مبارزه با فرقه ها و عرفان های نوظهور در گرو بالا بردن سطح معلومات و آگاهی خود و استفاده از اندوخته ها و تجارب متخصصین این بحث میسر خواهد بود.


رائفی پور با بیان ضرورت مسلح شدن جوانان به خصوص دانشجویان به معلومات کافی و لازم برای شبهه زدایی این فرقه ها، تصریح کرد: دشمن شناسی و چگونگی مقابله با آنان و داشتن اطلاعات کافی در این خصوص از جمله شاخصه های مهم فتنه شناسی وفرق شناسی است.


این کارشناس فرقه های نوظهور، با اعلام این مطلب که جامعه اسلامی در برابر تهدیدهای موجود از سوی این فرقه ها باید هوشمندانه و مدبرانه واکنش نشان دهد، اضافه کرد: در حال حاضر فرقه های نوظهور و جریان های تکفیری و سلفی بزرگترین خطر برای جهان اسلام محسوب می شوند و بر هر فرد مسلمان واجب است که از گسترش اندیشه این فرقه ها جلوگیری کند.


رائفی پور، با اشاره به اینکه باید به سوالات موجود در اذهان جوانان به نوعی پاسخ منطقی داد، بیان کرد: اگر اندیشه ها و تفکرهای غلط عرفان های نوظهور در جامعه تبیین نشود ممکن است که این اندیشه های باطل ذهن جوانان را به سوی خود جلب کرده و با وعده های دروغین، آنها به تسخیر خود درآورند.


این استاد دانشگاه، در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: فتنه های آخر الزمان، تحولات خاورمیانه، مباحث سوریه و ولایت فقیه از جمله مباحثی هستند که فرقه ها و جریان های نوظهور بر روی آنها تمرکز کرده اند و ما باید با ادله های مناسب، شبه وارد شده از سوی آنان را دفع کرده و اندیشه های اسلام ناب را در جامعه بین الملل ترویج دهیم.


گفتنی است؛ در پایان این همایش طی پیامی از استاد رائفی پور به خاطر قبول زحمت و حضور پربارش در این همایش با اهدای هدیه نفیس (تابلو فرش دستباف) تجلیل شد.

 

پایان پیام/

کد خبر 362327

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha