اقامه فریضه نماز را فدای برگزاری جلسه نکنیم

خبرگزاری شبستان: استاندار اردبیل با اشاره به اهمیت و جایگاه فریضه واجب نماز، گفت: اقامه فریضه نماز را نباید فدای برگزاری جلسه کرد چراکه به یقین آن جلسه سود و برکتی نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، مجید خدابخش استاندار اردبیل ظهر امروز( 27 اسفند) در آخرین جلسه شورای اداری استان اردبیل در سال 92، اظهار داشت: دستگاه های اجرایی دولتی و بخش خصوصی باید تاکید ویژه ای برای برپایی فریضه نماز در ادارت داشته باشند.


وی، با اشاره به محدودیت اعتبارات دولتی در سالجاری، افزود: مقام معظم رهبری در دیدار با استانداران سراسر کشور به بحث اقتصاد مقاومتی تاکید ویژه ای کرده و فرمودند که در سال 92، حماسه سیاسی به بهترین وجه خود تجلی یافت ولی حماسه اقتصادی آنچنان که باید تحقق می یافت، متجلی نشد و جا برای تلاش بیشتر نیز وجود دارد.


خدابخش، با اعلام این مطلب که هر دستگاه اجرایی باید برای اولین جلسه شورای اداری سال جدید، یک آیین نامه یا قانون مزاحم در حوزه فعالیت خود را شناسایی کرده و مطرح کند، بیان داشت: رفع قوانین مزاحم، عدم صدور مجوزهای دست و پاگیر در حوزه اقتصاد و دستگیری و حمایت از سرمایه گذاران مقوله هایی است که در سال جدید باید به آن توجه ویژه ای کرد.


عید نوروز ظرفیت فرهنگی عظیم برای برقراری مودت و نیکی است

در ادامه این جلسه، یحیی نقی زاده، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در سخنانی تصریح کرد: عید نوروز به عنوان یک رسم دیرپای فرهنگی در میان سایر ملل جایگاهی ویژه پیدا کرده است به طوری که در سال 88 به عنوان یک آیین جهانی در فهرست آثار جهانی ثبت شد.


نقی زاده، گستره عید نوروز را ملی و بین المللی توصیف کرد و گفت: مدیریت سفر و سفری آگاهانه مصداق آیه ای از قرآن کریم مبنی بر کسب معرفت، آگاهی از ظرفیت های کشور و دیدن قدرت لایزال الهی است و در این راستا به جرات می توان گفت که سفر بزرگ ترین تحرک بشری و انسانی است.


مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، با تاکید بر اینکه سفر، عاملی برای انبساط روحی افراد در ایام تعطیلات است، ادامه داد: سفر موجب تحکیم وحدت ملی در بین ادیان موجود در کشور و باعث رونق اقتصادی در ایام تعطیلات می شود.


وی اضافه کرد: در این راستا و برای رفاه حال مسافران 30 هتل، 122 مهمانپذیر، 14 ایستگاه راهنمایی مسافر، 8 خیمه برپایی نماز، 11 نمایشگاه بهاره، 45 ایستگاه توزیع میوه، اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی، فعالیت 48 درمانگاه خصوصی، فعالیت 25 داروخانه شبانه روزی، 50 دستگاه آمبولانس و 2 دستگاه اتوبوس آمبولانس در استان اردبیل لحاظ شده است.


نقی زاده، در پایان سخنان خود فعالیت 44 شرکت تعاونی، 3 مرکز معاینه فنی، 550 دستگاه سواری عمومی بین شهری، 47 جایگاه CNG و 57جایگاه سوخت بنزین را یادآور شد و خاطر نشان کرد: علاوه بر این طرح ها، طرح آرامش بهاری، طرح یاس نبوی و خیمه های معرفت در امامزاده های استان اردبیل نیز اجرا می شود.


پایان پیام/
 

کد خبر 353997

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha