فعالیت شبانه روزی مساجد بین راهی در استان اردبیل

خبرگزاری شبستان: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: تمامی مساجدی که در مسیر گردشگران و مسافران نوروزی استان اردبیل قرار گرفته اند، به صورت شبانه روزی فعالیت می کنند.

یحیی نقی زاده، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل، اظهار داشت: برابر هماهنگی های صورت گرفته مقرر شده است که تمامی مساجدی که در مسیر اصلی و پرتردد گردشگری قرار گرفته اند، به صورت شبانه روزی فعالیت کرده و نسبت به ارائه خدمات و امکان اقامه نماز باز باشند.


وی، با بیان اینکه استان اردبیل در مسیر گردشگران شمالغرب کشور قرار گرفته است، افزود: استان اردبیل به عنوان مقصد گردشگری و جزو 20 شهر گردشگری کشور شناخته می شود و در این راستا لازم است که در بعد مراکز خدماتی، سرویس های بهداشتی، جایگاه های سوخت و مساجد هم در داخل شهر و هم در خارج از شهر آمادگی لازم و کافی را داشته باشیم.


نقی زاده، با اعلام اینکه طبق هماهنگی صورت گرفته، مساجد داخل شهر در ساعات مشخص برای اقامه نماز و مساجد قرار گرفته در مسیر مسافران نوروزی به صورت شبانه روزی فعالیت خواهند کرد، ادامه داد: برنامه های فرهنگی و مطلوبی با توجه به قرار گرفتن بخشی از تعطیلات نوروزی در ایام فاطمیه تدارک دیده شده است تا علاوه بر پذیرایی مادی، پذیرایی معنوی نیز از گردشگران داشته باشیم.


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، اضافه کرد: مجموعه ای از اقداماتی که برای مقابله با بحران ها و وضعیت های پیش بینی نشده صورت گرفته، در قالب ستادهای استانی و شهرستانی در حال بررسی و اقدام است تا با کمترین مشکل در زمینه پذیرایی از مسافران و گردشگران نوروزی مواجه باشیم.


10 موزه استان اردبیل آمادگی کامل برای پذیرش گردشگران نوروزی دارند

این مقام مسئول، با بیان این مطلب که 10 موزه استان اردبیل آمادگی کامل برای پذیرش گردشگران نوروزی دارند، تصریح کرد: تمامی هتل ها، هتل – آپارتمان ها، مهمانپذیرها و خانه های استیجاری آمادگی کامل داشته و تمهیدات لازم و کافی را برای پذیرایی از مسافران دیده اند.


وی، همچنین از آمادگی کامل مراکز تفریحی برای ارائه خدمات شبانه روزی به مسافران نوروزی خبر داد و بیان داشت: استان اردبیل به عنوان قطب و کانون آب های گرم و معدنی شناخته می شود و در این راستا نیز مراکز آبدرمانی و آبگرم ها، با تمام امکانات و تجهیزات خود در راستای ارائه خدمات مطلوب و شایسته به مسافران و گردشگران عزیز فعالیت خواهند کرد.


نقی زاده، در پایان سخنان خود با یادآوری اینکه مرکز ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان اردبیل، در نگارخانه خطایی مجموعه شیخ صفی الدین اردبیلی، از تاریخ 27 اسفند تا 15 فروردین فعالیت خواهد می کند، خاطر نشان کرد: در این مدت نمایندگانی از دستگاه های اجرایی و فرهنگی مرتبط با سفرهای نوروزی در این ستاد حضور یافته و به سوالات و مشکلات پیش آمده پاسخگو خواهند بود.


پایان پیام/

کد خبر 353616

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha