کارشناسان مواد غذایی و تغذیه به منظور کنترل کیفیت نان بکارگیری می شوند

خبرگزاری شبستان: مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل، گفت: کارشناسان فارغ التحصیل و بیکار مواد غذایی و تغذیه استان اردبیل به منظور کنترل کیفیت نان بکارگیری می شوند.

عباس کریمی، مدیر کل سازمان غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل، اظهار داشت: این طرح طرحی خام است و هنوز به مرحله تصویب نرسیده است و در صورت تصویب جمعی از کارشناسان، انجمنی را تشکیل داده و در این حوزه فعالیت خواهند کرد.


وی، با بیان اینکه این انجمن در ازای مبلغی که به حساب آنها واریز خواهد شد، به مباحث ارتقای کیفیت نان تولیدی، عمل آوری خمیر و مسائل بهداشتی نظارت خواهند کرد، افزود: از اهداف اصلی این طرح در وهله اول می توان به ایجاد اشتغال و در وهله دوم به نظارت بر ارتقای تولید نان اشاره کرد.


کریمی، با اشاره به درجه بندی کارخانجات آرد سازی، بیان داشت: اکیپی متشکل از کارشناسان و بازرسان اداره غله وجود دارد که بحث استانداردسازی و درجه بندی کارخانجات آرد سازی را مدنظر قرار می دهند چراکه معتقدیم ارتقای کیفیت آرد تولیدی تنها با رقابت کارخانجات در بحث استاندارد سازی میسر است.


اردبیل تنها استانی است که مجوز تخصیص آرد به واحد های نان صنعتی را دریافت کرده است

مدیرکل سازمان غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل، با اشاره به طرح تخصیص آرد به واحدهای نان صنعتی حجیم و نیمه حجیم، تصریح کرد: اردبیل تنها استانی است که مجوز تخصیص آرد به واحدهای نان صنعتی را دریافت کرده که در 10 روز آینده این آردها توزیع خواهد شد.


این مقام مسئول، با یاداوری این مطلب که این طرح با هدف حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی در تولید نان، فعال کردن واحدهای راکد و جدید، اشتغال زایی و احصاء مشکلات مربوط به کمبود نان در استان اردبیل اجرا می شود، گفت: در حال حاضر تعداد 4 واحد نان صنعتی به نام های شرکت گل گندم سبلان، گل یاس اذر، شرکت بهکام سبلان و شرکت ایثارگران خلخال در استان اردبیل ایجاد شده است.


کریمی، در پایان سخنان خود سرانه مصرف آرد در کشور را 7.5 کیلو به ازای هر نفر عنوان و خاطر نشان کرد: به جهت اینکه ذائقه مردم این استان، مصرف بیشتر نان است ما این سرانه را به 8.5 کیلو افزایش داده ایم که در برخی از فصول سال به 10 کیلو هم افزایش پیدا کرده است ولی با این وجود تاکنون مشکلی در خصوص کمبود ارد و نان نداشته ایم.


پایان پیام/

 

 

 

کد خبر 352313

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha