تخصیص سهمیه آرد به واحدهای نان صنعتی استان اردبیل

خبرگزاری شبستان: مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل از تخصیص سهمیه آرد به واحدهای نان صنعتی حجیم و نیمه حجیم استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، عباس کریمی مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل پیش از ظهر امروز (16 اسفند) در آخرین جلسه شورای آرد و نان استان اردبیل، اظهار داشت: حسب پیگیری های انجام شده، اقدامات مربوط به اخذ مجوز تخصیص سهمیه آرد به واحدهای صنفی صورت گرفته است که با برگزاری نشستی تخصصی در خصوص نحوه تخصیص، مقدار سهمیه و نرخ محصولات تولیدی تصمیم گیری و ظرف چند روز آینده عملیاتی خواهد شد.


وی، افزود: در حال حاضر تعداد 4 واحد نان صنعتی به نام های شرکت گل گندم سبلان، گل یاس اذر، شرکت بهکام سبلان و شرکت ایثارگران خلخال در استان اردبیل ایجاد شده که از این تعداد یک واحد در شهرستان خلخال و 3 واحد دیگر در شهرستان اردبیل و نمین می باشد.


کریمی، با ارائه آخرین ارزیابی صورت گرفته در خصوص نمره کیفیت نان استان توسط مرکز پژوهش های غلات کشور، ادامه داد: براساس این ارزیابی کیفیت نان بربری استان 88 و لواش 84.4 می باشد که از نظر رتبه بندی، استان اردبیل در رسته بربری رتبه چهارم، در سنگگ پزی رتبه ششم و در رسته لواش رتبه پجم را به خود اختصاص داده است.


مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل،در پایان سخنان خود میزان سرانه ی مصرف سالانه ی گندم در سطح استان اردبیل را 180الی 200هزارتن اعلام کرد و گفت: گندم تولید استان اردبیل بهترین و با کیفیت ترین گندم در سطح کشور است و این محصول گرانقدر حاصل تلاش و زحمات کشاورزان ساعی استان می باشد.


گفتنی است، در این جلسه موضوع نانوایان کشیک در ایام تعطیلات نوروزی مطرح و مقرر شد جهت رفاه حال همشهریان محترم و مسافران عزیز، طبق سنوات گذشته نسبت به کشیک بندی نانوایان در مسیرهای اصلی استان و تامین آرد اقدامات لازم صورت گیرد.


پایان پیام/

کد خبر 350402

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha