مسئولان اقتصادی مراقب فشار اقتصادی بر اقشار کم درآمد باشند

خبرگزاری شبستان:امام جمعه اردبیل، بااشاره به نشست اخیر مجلس خبرگان رهبری و با تبیین مسئولیت های خطیر این مجلس، گفت: مسئولان اقتصادی مراقب فشار اقتصادی بر اقشار کم درآمد باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، در خطبه های نماز جمعه ظهر امروز (16 اسفند) در محل مصلی امام خمینی (ره)، با اشاره به نشست اخیر مجلس خبرگان رهبری و با تبیین مسئولیت های خطیر این مجلس اظهار داشت:اعضاء مجلس خبرگان در این نشست حساسیت خود را به وضع اقتصادی طبقه آسیب پذیر ابراز و به رئیس دولت و وزیر محترم اقتصاد که به مجلس دعوت شده بود تاکید کردند که توان اقتصادی طبقات زیر فقر نباید در اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها صدمه ببیند.


وی، تصریح کرد: از مسئولین ارشد نظام می خواهم با تنظیم یک ماه زندگی خود با حقوق طبقات پایین درک بهتری از وضع معیشتی آنها به دست بیاورند.


امام جمعه اردبیل، افزود: بزرگترین نشان شرف و شخصیت این است که انسان در کنار سفره رنگارنگ خوددغدغه و غصه کسانی را داشته باشد که در هفت آسمان یک ستاره ندارند.


عاملی، در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به حوادث اوکراین، اظهار داشت: ماجرای اوکراین از یک حقیقت بسیار تلخ در دنیا پرده برداشت.


وی، با بیان این مطلب که غرب و آمریکا دخالت روسیه را در اوکراین مساوی با نقض حقوق بشر، نقض حاکمیت ملی، زوال آزادی، پایمال شدن دموکراسی و اهانت به یک کشور مستقل و جسارت به یک ملت آزادی خواه می داند، عنوان کرد: سوال ما اینست اگر شما به این مفاهیم حساس هستید پس چرا در مقابل جنایات اسرائیل، بحرین، میانمار،عربستان و ... حساس نیستید! و نه تنها سکوت کرده اید، بلکه تایید بلکه حمایت هم می کنید پس شما نگران مفاهیم فوق نیستید بلکه نگران منافع نامشروع خود هستید.


نماینده ولی فقیه در استان، به عنوان نمونه به طور مبسوط در خصوص جنایات رژیم بحرین صحبت کرده و با اشاره به بریده شدن 200 سال زندان برای چهارده مخالف حکومت در بحرین و با اشاره به زندانیان حجاب در کشور همسایه از این زندانیان تجلیل کرد.


امام جمعه اردبیل، در پایان خطبه با تجلیل از روز شهدا و سالروز تاسیس بنیاد شهید به فرمان حضرت امام با ذکر دو روایت نبوی و علوی در خصوص شأن بلند شهدا یاد و خاطره آنها را گرامی داشتند.


پایان پیام/

کد خبر 350444

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha