کانون‌های مساجد با فرهنگسازی زمینه حضور جوانان در اقتصاد را فراهم کنند

خبرگزاری شبستان: نماینده تهران در مجلس با تاکید بر نقش کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در به میدان آوردن جوانان گفت: کانون‌ها جوانان را تشویق کنند که سرمایه‌های کوچکشان را در قالب تعاونی‌ها به کار گیرند.

فاطمه آلیا، نماینده تهران در مجلس در مورد نقش مردم در محقق کردن شعارهای اقتصادی به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان گفت: مردم سرمایه‌های خوبی هستند و تا در موضوعی مردم ورود پیدا نکنند یک رکن قضیه ناقص است زیرا مردم نقش اساسی را دارند به ویژه در مساله اقتصاد که با زندگی مردم گره خورده است.

 

وی اظهار کرد: به هر حال مسایل اقتصادی در کشور از هر نظر که نگاه کنیم در متن زندگی مردم است.

 

آلیا بیان کرد: برای به میدان آمدن مردم چند نکته لازم است که یکی بحث اعتمادسازی است که برای این موضوع نیز باید برنامه‌ریزی شود.

 

وی ادامه داد: دوم؛ مشارکت دادن مردم به ویژه کسانی که می‌توانند سرمایه‌گذاری کنند و توجه به بخش تعاون و خصوصی است زیرا اقتصاد ما در سه حوزه خصوصی، تعاونی و دولتی است و در بخش خصوصی و تعاونی جایگاه مردم بسیار مهم است یعنی اصل 44 قانون اساسی است.

 

نماینده تهران در خانه ملت تصریح کرد: امسال که رهبری فرمودند همه این فعالیت‌ها با فرهنگ همراه شود یعنی اینکه فرهنگ اقتصاد و اقتصاد فرهنگ دو مقوله لازم و ملزوم یکدیگر هستند که ما باید هم بر روی بحث فرهنگ به فعالیت‌های اقتصادی توجه کنیم و هم خود اقتصاد فرهنگی دارد که در همان بستر به هم پیوسته سبک زندگی جا دارد.

 

وی گفت: برای مردمی شدن هر موضوعی یکی از پایگاه‌های مساجد است و در بحث اقتصاد اسلامی و بحث ربا که در حال حاضر مورد اعتراض مردم و مراجع تقلید است قطعاً مساجد و امامان جماعت می توانند آگاهی سازی کنند.

 

آلیا تصریح کرد: ائمه جمعه و جماعات نقش موثری در آگاهی دادن مردم و تبیین مسایل و در توجه به کسب حلال دارند یعنی امامان جماعت می‌توانند به مردم این آگاهی را بدهند که پولشان را به جای گذاشتن در بانکها در تولید به کار بگیرند تا برخی از مشکلات نیز حل شود.

 

وی با اشاره به نقش کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در آگاهی دادن به جوانان گفت: ما باید تلاش کنیم ظرفیت مساجد را به همان ظرفیت صدر اسلام برگردانیم همین مساجد مرکز و کانون مراجعات مردم چه در بحث مسایل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شوند.

 

آلیا خاطرنشان کرد: مشکلی که در حال حاضر در کشور ما وجود دارد بحث اشتغال جوانان است و از ان طرف هم این موضوع قانون مجلس و امر طبیعی و منطقی است که دولت نباید بزرگ شود و از تصدی‌گری بیرون شوند و باید با توجه به این موضوع خوب است که جوانان را در بخش‌های غیردولتی فعال کنیم و دراین زمینه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور می‌توانند هم در فرهنگ‌سازی و هم زمینه‌سازی برای کسب مهارت برای جوانان فعال شوند.

 

وی گفت: در واقع کانون‌ها می توانند جوانان را تشویق کنند که سرمایه‌های کوچکی بیاورند و کارهای کوچک اقتصادی و تعاونی راه بیندازند و این کارهای تعاونی می‌تواند زمینه بسیاری از اشتغال‌ها را فراهم کند.

پایان پیام/
 

کد خبر 362357

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha