حضور شرکت موسسه الهدی در نمایشگاه کتاب با 8 نشست تخصصی

خبرگزاری شبستان: شاه‌آبادی از ارایه گواهی‌نامه دوره آموزش آشنایی با مفاهیم نشر بین‌المللی به افرادی که در نشست‌های موسسه الهدی در نمایشگاه کتاب شرکت می کنند، خبر داد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبستان، نخستین نشست مطبوعاتی موسسه الهدی در سال جدید به اعلام برنامه‌های ویژه این موسسه در 27 امین نمایشگاه بین المللی کتاب و همچنین رونمایی از ساختار و نشانهای جدید این موسسه اختصاص یافت.

 

حمید شاه‌آبادی، مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری الهدی امروز  در این نشست گفت: موسسه فرهنگی هنری الهدی در آغاز راهی تازه قرار گرفته است که در طی کردن این مسیر نیازمند یاری اهالی رسانه است این موسسه یک موسسه فرهنگی، هنری، غیردولتی و غیرانتفاعی است که از کمک‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی استفاده می‌کند.

 

شاه‌آبادی با بیان اینکه موسسه الهدی در سال 63 تاسیس شده است عنوان کرد: اصلی ترین وظیفه موسسه الهدی ترویج و اشاعه فرهنگ و هنر اصیل ایرانی و معارف اسلامی در سراسر ایران و جهان است چنین وظیفه‌ای از ریق ارایه تولیدات فرهنگی در حوزه‌های مختلف فیلم، کتاب، موسیقی ممکن است.

 

وی با اشاره به برخی از فعالیت‌های موسسه فرهنگی هنری الهدی اظهار داشت:‌ تولید کتاب، فیلم، انیمیشن و موسیقی صادرات و واردات محصولات فرهنگی از جمله کتاب شرکت در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی کتاب، ایجاد پایگاههای اطلاع‌رسانی همکاری و تعامل با موسسات مشابه داخلی و خارجی از جمله فعالیت‌های تعریف شده برای موسسه الهدی است.

 

مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری الهدی با بیان اینکه فعالیت‌های گسترده ای برای این موسسه تعریف شده است ادامه داد: این موسسه ظرفیت‌های زیادی دارد که در نظر داریم از این ظرفیت‌ها استفاده حداکثری کنیم موسسه الهدی نه به عنوان یک موسسه انتشاراتی که امروز در اذهان و سرزبانها شکل گرفته بلکه آن را به عنوان یک موسسه فرهنگی هنری تلقی می‌کنیم که یکی از کارهایش نشر است.

 

شاه‌آبادی خاطرنشان کرد: در اولین سال فعالیت خود در موسسه فرهنگی هنری الهدی اولویت هم انتشارات است اما در سالهای بعد به حوزه‌های دیگر نیز خواهم پرداخت.

 

وی با اشاره به برنامه‌های موسسه الهدی در حوزه انتشارات بیان کرد: در دوره فعالیت جدید الهدی بخش انتشاراتی را در قالب گروه انتشاراتی الهدی تعریف می کنیم که اعضایی وابسته و پیوسته خواهد داشت.انتشارات داروالهدی، انتشارات رز، پاپلیکیشن، انتشارات نوروز، آژانس ادبی نوروز و پخش جهانی نوروز اعضای پیوسته گروه انتشاراتی الهدی هستند.

 

وی تصریح کرد: اعضای وابسته گروه انتشاراتی الهدی ناشرانی هستند که با ما تفاهم نامه منعقد می کنند و مطابق آن به ما اجازه می دهند که کتابهایشان را در نمایشگاههای خارجی و همچنین در کاتالوگ خود ارایه کنیم ما حتی برای آنها حقوق کتاب را از ناشران دیگر خریداری می کنیم براین اساس تعداد اعضای وابسته گروه انتشارات الهدی قطعاً نامحدود است.

 

به گفته مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری الهدی، این موسسه 6 نمایندگی در کشورهای مختلف دارد که در حال ارایه کتب موسسه به آن کشورهاست و در آینده نزدیک تعداد نمایندگی ها افزایش پیدا می کند.

 

وی با بیان اینکه حضور ما در نمایشگاههای کتاب با عنوان گروه انتشاراتی الهدی صورت می‌گیرد گفت:‌ در نمایشگاه کتاب دو غرفه داریم یک غرفه در سالن ناشران عمومی است که در آن محصولات موسسه به صورت تک فروشی عرضه می‌شود و غرفه دیگر در بازار جهانی کتاب قرار دارد که 5 نشست تخصصی در آن برگزار می‌شود.

 

شاه‌آبادی از برگزاری 8 نشست توسط موسسه الهدی در نمایشگاه کتاب امسال خبر داد و 5 نشست تخصصی در بازار جهانی کتاب برگزار می‌شود. یک نشست با عنوان راهکارهای تعامل میان نویسندگان فارسی زبان جهان در سرای اهل قلم و برگزار می شود وضعیت فرهنگی جهانی غرب بعد از بیداری اسلامی عنوان نشستی است که در سالن یاس برگزار می‌شود و نشستی نیز با عنوان تجربه صادرات کتاب به افغانستان در سرای اهل قلم بازار جهانی کتاب برگزار می‌شود.

 

وی با بیان اینکه بسیاری از صاحبنظران در نشست‌های موسسه الهدی در نمایشگاه کتاب سخنرانی می‌کنند ادامه داد: علیرضا قزوه، حجت‌الاسلام هادی خسروشاهی قهرمان سلیمانی، رویوران و مصطفی رحماندوست از جمله این سخنرانان هستند.

 

مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری الهدی خاطرنشان کرد: ما مجموعه نشستهای برگزار شده در نمایشگاه کتاب را در قالب یک دوره آموزشی تعریف کردیم کسانی که در این 8 نشست شرکت کنند گواهی نامه ای با عنوان دوره آموزشی آشنایی با مفاهیم نشر بین‌الملل دریافت می‌کند.

 

وی به برگزاری دو برنامه ویژه در نمایشگاه کتاب از سوی موسسه الهدی اشاره کرد و افزود: دیدار و گفتگوی فعالان ایرانی حوزه نشر بین الملل با ریاست سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و دیدار ناشرانی که از کشور افغانستان به نمایشگاه آمده‌اند با ریاست سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و برخی از مسئولان سازمان دو برنامه ویژه موسسه الهدی در نمایشگاه کتاب است.

 

شاه‌آبادی اظهار داشت: موسسه فرهنگی هنری الهدی به دلایلی سال قبل در نمایشگاه بین المللی کتاب شرکت نکرد براین اساس امسال سعی می کنیم حضور موثرتری در نمایشگاه داشته باشیم تا نبود خود در سال قبل را نیز جبران کنیم.

 

شاه‌آبادی با بیان اینکه کتابهای ارزشمندی توسط موسسه الهدی در این چند سال به چاپ رسیده است گفت: یکی از اقداماتی که باید صورت بگیرد این است که گنجینه بزرگی از کتب ارزشمند که توسط این موسسه منتشر شده است تجدید چاپ شود.

 

به گفته مدیرعامل موسسه فرهنگی و هنری الهدی، اطلس شیعه یکی از شاخص‌ترین کتبی است که توسط این موسسه به چاپ رسیده است و کتاب «رساله اجوبه الاستفتائات» مقام معظم رهبری از پرفروشترین کتب این موسسه بوده است که تاکنون 60 هزار نسخه آن به فروش رفته است.

 

شاه‌آبادی گفت: موسسه فرهنگی هنری الهدی در حوزه کودک و نوجوان نیز فعالیت می‌کند زیرا یکی از راههای ارتباط با جهان کتاب کودک است بر این اساس بخش ویژه‌ای در نشر برای کودک و نوجوان قرار دادیم و از کارشناسان برجسته نیز استفاده می‌کنیم.

 

وی همچنین از ارتباط خوب موسسه الهدی با مرکز ترجمه آثار سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خبر داد و گفت: مرکز ترجمه آثار سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی کار ترجمه آثار را انجام می‌دهند و ما نیز نشر کتب آنها را به عهده داریم. بدین ترتیب ما با یکدیگر تداخل کاری نداریم.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 362759

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha