اندیشه ها و رفتارامام(ره) در بین جوانان الگو سازی شود

خبرگزاری شبستان: مسئول شوری هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه امام(ره) با عطوفت و مهربانی با اعضای خانواده برخورد می‌کرد اظهار کرد: ارتحال امام(ره)فرصت مناسبی برای آشنای جوانان با اندیشه‌های ایشان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت السلام مجتبی اشجری، مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان در نشست بزرگداشت بیست و پنجمین سالگرد ارتحال معمار کبیر انقلاب، امروز(8 اردیبهشت ) که با حضور نماینده‌های دستگاه‌های اجرایی استان در سالن اجتماعات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان برگزارشد، گفت: انقلاب اسلامی ما با مدیریت و اندیشه‌های امام خمینی(ره) شکل گرفت و رویکرد انقلاب ما موجب بیداری ملت‎های دیگر شد که هم اکنون شاهد آن هستیم و پیروزی انقلاب جزء با اندیشه‌های روشن امام امکان پذیر نبود.


وی با اشاره به فرمایشات رهبرانقلاب اسلامی درزمینه سخنان و تبین اندیشه‌های امام(ره) افزود: سخنان و اندیشه‌های امام(ره) در کارها و برنامه‌ها می‌تواند چراغ راه ما باشد.

 

 حجت الاسلام اشجری تاکید کرد: بزرگداشت امام خمینی (ره) فرصت بسیار مناسبی است که اندیشه‌های امام را در بین جوانان و مردم گسترش دهیم.


وی با بیان اینکه سوگواری ارتحال معمار کبیر انقلاب امسال مصادف با ایام شعبانیه است افزود: بزرگداشت بیست و پنجمین سالگرد ارتحال امام (ره) مصادف شده با ایام شعبانیه که این ایام فرصت بسیار مناسبی است و خطبا می‌توانند در مساجد و بقاع متبرکه برای آشنایی هر چه بیشترمردم و جوانان بااندیشه های امام (ره ) تلاش کنند.

 
این مقام مسئول درادامه با تاکید بر برگزاری بزرگداشت حضرت آیت الله بهجت در گیلان اذعان کرد: متاسفانه در گیلان برای این روحانی و شخصیت بزرگ بزرگداشتی برگزار نمی‌شود و این زیبنده گیلان نیست که چنین شخصیت بزرگی از گیلان باشد و بزرگداشتی در گیلان برگزار نشود.

 

وی اضافه کرد: همه دستگاه‌های اجرای موظفند برای این شخصیت بزرگ گیلان بزرگداشتی تدارک ببیند اگر چنین نکردند شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به صورت مردمی و خود جوش در27اردیبهشت امسال همزمان با ارتحال حضرت آیت الله بهجت فومنی مراسمی تدارک خواهد دید.

 
حجت الاسلام اشجری به شعار ملی امسال اشاره کرد و گفت: اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی یعنی اینکه امسال باید درعرصه برنامه‌های فرهنگی گسترده‌تر وبا کیفیت بهتر برنامه‌های فرهنگی را برگزار کنیم وفقط عزم ملی کافی نیست در مقابل باید مدیریت جهادی تقویت شود.

 

مسئول شوری هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان به مدیریت جهادی اشاره و اظهار کرد: در مدیریت جهادی باید توجه و نگاه مسئولان به دوران هشت سال دفاع مقدس باشد که درآن دوران چگونه جوانان ما با امکانات کم توانستند در برابر دشمن بایستند تا اکنون ما در آرامش و رفاه زندگی کنیم ما نیز باید برای تداوم راه شهدا و حفاظت از انقلاب اسلامی از آن دوران الگو بگیریم و در اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی با مدیریت جهادی و برای رضای خدا تلاش و کوشش کنیم تا در برابر این هجمه‌های دشمنان که ارزش‎های اسلامی ما را هدف قرار داده اند، مبارزه کنیم.

 
حجت الاسلام اشجری در ادامه به خصوصیات اخلاقی امام(ره) با خانواده خود اشاره کرد و گفت: امام خمینی(ره ) درمنزل با همسر و فرزندان خود با عطوفت، مهربانی و باآرامش و احترام برخورد می‌کرد و در صحبت کردن جملاتی به کارمی‌برد که نشانه عشق و محبت بی‌پایان امام نسبت به کانون گرم خانواده بود.


وی تصریح کرد: این ایام فرصت بسیارمناسبی است که با تهیه کتابچه یا بروشور و یا با ایجاد فضاهای مجازی، رفتار، سخنان و زندگی نامه و وصیت نامه امام (ره) را برای همگان خصوصا دربین نسل جوان گسترش دهیم تا رفتار این شخصیت بزرگ انقلاب برای همگان الگو شود.


این مقام مسئول به ویژه برنامه‌های روز بزرگداشت ارتحال امام (ره ) اشاره کرد و افزود: مراسمی ویژه ای درروز چهارشنبه برابر با 14 خرداد در مصلی امام خمینی(ره)رشت با مسئولیت دفترنماینده ولی فقیه برپا خواهد شد ونیز همچنین پنج مراسم درپنج مسجد برگزیده استان با حضور و سخنرانی پنج شخصیت ملی در گیلان برای ارتحال معمار کبیر انقلاب اسلامی پیش بینی و تدوین شده است.

 

پایان پیام/

کد خبر 362800

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha