تجربه مدیریت محلی در قالب شوراها تجربه ای موفق در کشوراست

خبرگزاری شبستان:معاون امور عمرانی استانداری سمنان تجربه مدیریت محلی در قالب شوراها را تجربه ای موفق در کشور ارزیابی کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از سمنان، پرهام جانفشان عراقی امروز(9اردیبهشت) درگردهمایی شوراهای اسلامی شهر و روستا به مناسبت 9 اردیبهشت ماه سالروز تاسیس شوراهای اسلامی گقت: با توجه به سیاست کوچک سازی دولت شوراها میتوانند کمک یار دولت در رسیدن به اهداف سند چشم انداز سال 1404 بر اساس سیاست های کلی نظام باشند.


وی ازعضویت و فعالیت یک هزار نفردر شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان خبر داد وگفت: در سال گذشته 366 جلسه کمیته انطباق در فرمانداری ها شش هزارو305مصوبه شوراها در یک هزارو362صورتجلسه ارسالی از سوی شوراهای اسلامی شهری را از نظر تطابق با قوانین و مقررات را مورد بررسی قرار دادندکه یک هزارو107 مصوبه را مورد ایراد قانونی قرار دادند که خوشبختانه در هیچ موردی موضوع به شورای حل اختلاف استان ارسال نشد و نظر کمیته انطباق فرمانداریها مورد پذیرش شوراهای اسلامی شهر ها قرا رگرفت .


جانفشان عراقی با اشاره به رهنمود های مقام معظم رهبری در خصوص نقش شوراها در خدمت به مردم و مدیریت کشور گفت: توجه به هویت و اصالت شهرها و روستاها، توجه به محیط زیست ،استفاده از جوانان و بانوان در مدیرت شهری ، مناسب سازی معابر ،توجه به آموزش و ارتقای فرهنگ عمومی شهروندان ،ایجاد بستر اشتغال پایدارورونق گردشگری ، جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی در طرح های مشارکتی را از ویژگی های شهر و روستای پایدار است .


در ادامه فرماندار شهرستان سمنان گفت:شوراهای اسلامی شهری و روستایی باایجاد بستر اشتغال پایدارورونق گردشگری زمینه توسعه همه جانبه را فراهم آورند.


حسن سعدالدین گفت: بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اداره کشوردر تمام سطوح با اتکا به آرای مردم است و تدبیر امام راحل از تشکیل شوراهای اسلامی شهر وروستا ایجاد بسترسازی مناسب برای واگذاری وحل مشکلات جامعه با اتکا به مدیریت مردمی بوده است .


وی در ادامه با اشاره به گذشت 3 دوره مدیریت شوراها و و و گذشت 7 ماه از دوره چهارم شورا هاتصریح کرد: نهادینه شدن فرهنگ شورایی در جامعه دارای آاثار و برکات زیادی برای مردم ورفع مشکلات انان و مدیریت شهرها و روستاها داشته است .


سعدالدین در خصوص پیش بینی نزدیک به 200 میلیارد تومانی بودجه شهرداری سمنان در سال 93 که 70% از آن به بخش عمرانی اختصاص داده شده گفت: با توجه به سه  محور توسعه شهرستان ،آموزش عالی،صنعت و گردشگری شورای شهر میتواند با فراهم بستر جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی در ایجاد زیرساخت های لازم در بخش گردشگری درآمد زایی لازم را جهت تحقق این بودجه عملیاتی نماید .


فرماندار سمنان عواملی همچون توسعه واشتغال روستایی ، تامین آب شرب روستاهای شرق سمنان ،واگذاری زمین و تسهیل در ساخت ساز ها را در روستاها مهم برشمرد و از اعضای شوراهای روستایی خواست با برنامه ریزی مدون برای این موارد اهتمام ویژه ای ورزند تا بتوانیم روستاهای سمنان را هم به عنوان مقصد گردشگری و به مرکزی مهاجر پذیر تبدیل نماییم.


تکمیل کمربندی جنوب سمنان ،تکمیل پارک کوهستان ، پیگیری احداث هتل و مراکز اقامتی با استاندارهای روز ،بخش دیگری از درخواست های فرماندار از شورای شهر سمنان بود.


پایان پیام/
 

کد خبر 363050

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha