حضور یکصد ناشر از خراسان رضوی در بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب تهران

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: یکصد ناشر از این استان در بیست و هفتمین دوره نمایشگاه کتاب تهران حضور پیدا می کنند.

حسین مسگرانی، معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی به خبرنگار شبستان در مشهد اظهار کرد: یکصد ناشر از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد و شرکت تعاونی ناشران خراسان رضوی در بیست و هفتمین دوره نمایشگاه کتاب تهران حضور پیدا می کنند.
 

وی خاطر نشان کرد: 80 غرفه به ناشران عمومی و دینی، 12 غرفه ناشران دانشگاهی و 20 غرفه ناشران کودک و نوجوان استان خراسان رضوی اختصاص دارد که برخی از ناشران نیز به نمایندگی از چند ناشر در نمایشگاه حضور دارند.


وی از برگزاری نشست تخصصی " خراسان شناسی" در این دوره از نمایشگاه کتاب تهران خبر داد و افزود: نشست تخصصی "خراسان شناسی " در روز (11اردیبهشت) با حضور استاید برجسته جعفر یاحقی، معاون استاندار خراسان رضوی، چهره های فرهنگی و رسانه ای و به منظور معرفی جایگاه خراسان برگزار می شود.


وی افزود: همچنین در نشست تخصصی "خراسان شناسی " مراسم شعرخوانی با حضور شاعران برجسته خراسانی همچون محدثی خراسانی و اصحاب فرهنگ و هنر در محل بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار می شود.


مسگرانی با بیان اینکه ناشران خراسان رضوی به صورت مستمر در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حضور داشته اند، افزود: با توجه به اینکه حضور ناشران در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران امسال سخت تر از گذشته بوده است اما با کمک مسئولان تعداد ناشران خراسان رضوی حاضر دراین نمایشگاه مطلوب است.


وی با بیان اینکه سال گذشته وضعیت فروش کتاب در حوزه نشر با توجه به مشکلاتی چون گرانی کاغذ خوب نبود اما امیدواریم وضعیت فروش در این دوره از نمایشگاه نسبت به سال گذشته بهتر شود، افزود: پیش بینی می شود استقبال بازدید کنندگان از غرفه های استان خوب باشد چرا که آثار قابل ارائه در نمایشگاه کتاب تهران از حیث محتوایی وشکلی ارتقا داشته است.


معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در ادامه تصریح کرد: حضور ناشران استان در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران باید پررنگ تر باشد.


وی خاطرنشان کرد: مسئولان مشکلات ناشران خراسان رضوی در نمایشگاه را بصورت واقع بینانه ببینند و ناشران حضوری کیفی در شان و جایگاه خراسان رضوی داشته باشند.

 

 گفتنی است، بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب تهران 10تا 20 اردیبشهت میزبان علاقمندان به کتاب و کتابخوانی است.

 

پایان پیام/

کد خبر 363062

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha