اقتصاد مقاومتی، مقاوم‌سازی اقتصاد در مقابل تبعیض‌ها وتحریم‌هاست

خبرگزاری شبستان: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان گفت: اقتصاد مقاومتی مقاوم‌سازی اقتصاد در مقابل تبعیض‌ها و تحریم‌هاست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از سنندج، مصطفی باغبانیان، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان امروز (9اردیبهشت) در مراسم گرامیداشت روز بسیج کارگری که در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزارشد، گفت: دوران جنگ تحمیلی نمونه برجسته و تجربه ارزشمندی از حرکت در راستای اقتصاد مقاومتی و عزم ملی است.

وی عنوان کرد: در بحث اقتصاد مقاومتی تدوین ساز و کاری برای مقابله با هجمه اقتصادی دشمن و داشتن اقتصادی خودکفا دنبال می شود.


وی اظهارداشت: متاسفانه در حال حاضر به دلیل افزایش سود سپرده سرمایه گذاری از سوی بانک‌ها اکثر سرمایه‌گذاران سرمایه‌ی خود را در بانک‌ها پس‌انداز می‌کنند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان بر اصلاح نظام بانکی تاکید کرد و گفت: زمانی که سود سپرده‌های بانکی بالاست دیگر سرمایه‌گذار در عرصه تولید اقدام به سرمایه‌گذاری نمی‌کند.

باغبانیان، با بیان اینکه اشتغال یکی از دغدغه های اصلی مسئولان است، بیان داشت: ایجاد شغل مسئله ای فرابخشی است و تنها یک دستگاه و متولی خاص ندارد و این مهم نیازمند همکاری و تعامل بخش دولتی و خصوصی است.


وی با اشاره به اینکه رفع مشکل بیکاری در جامعه کنونی نیاز به کار جمعی دارد، افزود: باید تدابیری اندیشیده شود تا مانع از خروج فارغ التحصیلان از کشور شویم چراکه خروج هر فارغ التحصیل از کشور به معنای خارج شدن عامل تولید است.


وی ادامه داد: متاسفانه در تعدادی از ادارات کارشناسان به جای مشاوره و تعریف بازار برای سرمایه گذاران بیشتر بهانه و مانع تراشی می کنند که این مسئله نیز نیاز به اصلاح دارد.


پایان پیام/
 

کد خبر 363111

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha