رشد اقتصادی و رسیدن به رفاه بدون حضور بخش خصوصی محقق نمی شود

خبرگزاری شبستان: رییس اتاق بازرگانی، صنایع،معادن و کشاورزی استان یزد گفت: رشد اقتصادی و رسیدن به رفاه بدون حضور بخش خصوصی و نهادهای زیرمجموعه آن محقق نمی شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، مهمندس محمد رضا قمی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع،معادن و کشاورزی استان یزد، شب گذشته(16 اردیبهشت) در مراسم افتتاحیه نخستین همایش ملی رشد اقتصادی و بخش خصوصی گفت: رشد اقتصادی و رسیدن به رفاه خصوصی بدون حضور بخش خصوصی و نهادهای زیرمجموعه آن محقق نمی شود.


وی با بیان اینکه از مهم ترین وظایف اتاق های بازرگانی همراهی و همدلی با سیاست های دولت و سیاستگزاران است افزود: در این راستا در سال 91 همایشی با عنوان نقش اقتصاد در دانشگاه در استان برگزار و به دنبال اجرای خوب آن همایش میزبانی نخستین همایش ملی رشد اقتصادی و بخش خصوصی نیز به اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یزد داده شد.

 

قمی، با بیان اینکه تاکنون سه سال از برنامه پنجم توسعه طی شده است اظهار داشت: در سال سوم با کاهش درآمدهای نفتی ئ ثابت بودن نرخ تورم 15 درصد شاهد رشد اقتصادی 6.9 درصدی در کشور بوده ایم.

 

وی با اشاره به تدوین سند توسعه ششم از سوی دولت تدبیر و امید تصریح کرد: متاسفانه در برنامه چهارم و پنجم نگاه ها دولت محور بوده که نیاز است این امر در برنامه ششم مورد توجه قرار گیرد.

 

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع،معادن و کشاورزی استان یزد افزود: از دولت تدبیر و امید انتظار می رود تا در برنامه ششم به نقش بخش خصوصی توجه بیشتری داشته باشد تا پیشنهادات و تجارب بخش خصوصی در اختیار دولت قرار گیرد.

 

وی با بیان اینکه تا تحقق سند چشم انداز 1404 تنها دو برنامه ششم و هفتم باقی مانده است اضافه کرد: برنامه های توسعه ششم و هفتم به گونه ای تنظیم شود تا در آن عقب ماندگی های حاصل از پنج برنامه گذشته جبران شود.

 

رئیس نخستین همایش ملی رشد اقتصادی و نقش بخش خصوصی، ابراز امیدواری کرد: در راستای تحقق چشم انداز 1404 در برنامه ریزی های اقتصادی دولت توجه ویژه ای به نقش بخش خصوصی صورت گیرد.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 365528

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha