اجرای 1680 طرح اقتصادی مقاومتی در ایلام

خبرگزاری شبستان: مسئول بسیج سازندگی سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام، گفت: در سال 93 حدود 1680 طرح اقتصاد مقاومتی به همت بسیج سازندگی در راستای ایجاد اشتغال و محرومیت زدایی در این استان انجام می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ایلام، نصرت الله برزویی، مسئول بسیج سازندگی سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام، صبح امروز(13 اردیبهشت) در نشست خبری، اظهار کرد: در بحث اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی به ظرفیت ها و شرایط استان توجه شده است.


وی، با بیان اینکه به تناسب ظرفیت های بومی و محلی استان به ویژه در مناطق محروم و روستایی این استان 5 عرصه مختلف شناسایی شده است، افزود: این حوزه ها در مناطق مختلف استان شناسایی شده و برنامه ریزی های لازم در خصوص اجرایی شدن طرح های مختلف در این عرصه ها صورت رگفته است.


مسئول بسیج سازندگی سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام، ابراز کرد: یکی از این عرصه ها پرورش مرغ بومی و تولید تخم مرغ بوده که علاوه بر مصرف داخلی خود خانوار، برای خانواره ها نیز درآمد داشته است.


برزویی، یادآور شد: در سال گذشته بیش از 46 هزار جوجه 45 روز در اختیار متقاضیان این طرح در استان قرار گرفته و با تعامل خاصی که بین بسیج و سازمان جهاد کشاورزی و دامپزشکی استان صورت گرفته این طرح در سطح بسیار عالی انجام شده است.


وی، اظهار کرد: در عرصه قارچ خوراکی در سال های گذشته در حدود 6 طرح در استان فعال بوده که از سال 92 تا کنون 110 طرح پروش قارچ خوراکی در استان به همت بسیج سازندگی به بهره برداری رسیده و تولیدات آن در بازار مصرف داخلی و استان های همجوار توزیع می شود.


مسئول بسیج سازندگی سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام، با بیان اینکه 11 طرح پرورش ماهی گرم آبی و سردآبی در استان در سال 92 انجام شده، افزود: پیش بینی می شود که در سال93 این تعداد به 60 طرح افزایش یابد.


بروزیی، اجرای 17 طرح زنبورداری در سال 93 و اجرای 12طرح پرورش بوقلمون با ظرفیت یک هزار قطعه را از دیگر طرح های اقتصاد مقاومتی در سطح استان برشمرد و گفت: همه این طرح ها به تناسب شرایط جغرافیای استان و بازار مصرف انجام شده و تولیدات این طرح ها در بازار مصرف استان با استقبال مناسبی روبرو شده است.


وی، هدف بسیج سازندگی خدمت به مردم در راستای تولید است، ابراز کرد: اگر تولید باشد رفع محرومیت، اشتغال و درآمد و به وجود می آید و یکی از اصول جهاد اقتصادی مردمی کردن فرهنگ تولید و کار و تلاش بوده و بسیج به دنبال عمومی کردن و مدیریت امر تولید به همت و کمک مردم است.


مسئول بسیج سازندگی سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام، خاطرنشان کرد: تلاش می شود که کار و تلاش فرهنگ سازی شود و با اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی، زودبازده و کوچک، هم ایجاد اشتغال خانگی تقویت شود و هم در استای ایجاد درآمد و خودکفایی خانوارها گام های مثبتی برداشته شود.


برزویی، یادآور شد: ثبت نام از متقاضیان این طرح طی سال 91 انجام شده و از طریق پایگاه های مقاومت اطلاع رسانی لازم صورت گرفته که بعد از مرحله ثبت نام ارزیابی این طرح ها توسط قرار گاه اقتصادی بسیج در مرکز انجام شده و این طرح ها برای اجرا سازماندهی و تسهیلات مناسب در اختیار آنها قرار می گیرد.


وی، گفت: این تسهیلات از طریق بانک مهر امام رضا(ع) و مهر بسیجبان تامین شده و در اختیار مجریان این طرح ها قرار می گیرد که تاکنون در حدود 50 میلیارد ریال اعتبار از طریق سیستم بانکی در اختیار متقاضیان این طرح ها قرار گرفته است.


مسئول بسیج سازندگی سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام، افزود: به منظور هدایت، ساماندهی و کنترل طرح‌ها، دفترچه‌ای به صاحبان طرح‌ها داده خواهد شد و اجرای آموزش‌های لازم اقتصاد مقاومتی در استان در دستور کار قرار دارد و بسیج سازندگی استان ایلام به منظور خدمت، تولید و اشتغال در مناطق نیازمند استان، شرایط برابری در اقصی نقاط استان فراهم کرده است.


وی، در پایان خاطرنشان کرد: ترویج اقتصاد مقاومتی، شکوفایی اقتصاد و مقابله با تحریم‌ها سه موضوع مهم در دستور کار بسیج سازندگی است که امید است با همت مردم و توجه دولت در این عرصه گام های بزرگی برداشته شود.


پایان پیام/
 

کد خبر 364334

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha