اقتصاد و فرهنگ باید در تمامی عرصه های زندگی مردم نهادینه شود

خبرگزاری شبستان: رئیس شورای عالی استان ها گفت:موضوع اقتصاد و فرهنگ باید در تمامی عرصه های زندگی مردم نهادینه شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، مهدی چمران، رئیس شورای عالی استان ها و عضو شورای اسلامی شهر تهران امروز (11اردیبهشت) در همایش بزرگداشت روز ملی شوراها که در سالن شهید منتظر قائم استانداری یزد برگزار شد با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران بر خاسته از رای مردم است، گفت: در حال حاضر بیش از 117 هزار نفر در شوراها با رای مردم در حال فعالیت هستند.


وی با اشاره به مشکلات پیشرویی شوراها افزود: کمبود منابع، نبود امکانات، دفتر مناسب و ... از مهمترین مشکلات شوراها در شهرها و به ویژه روستاها است.


چمران از شوراها به عنوان مدیران محله ای و از مجلس شورای اسلامی به عنوان مدیریت کلان کشور یاد کرد و اظهار داشت: شوراها توانسته اند در مدت حیات خود بار بزرگ و سنگینی را از دوش دولت بردارند.


وی با بیان اینکه حضور شوراها دغدغه دولت را در بحث مدیریت شهری و روستایی حل کرده است، گفت: حضور شوراها هیچگونه بار مالی برای دولت نداشته بلکه شوراها باید هزینه های خود را از محل عوارض تامین کنند.


عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به کارکرد شوراها در روستاها، تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 22 هزار روستایی دارای شورا و دهیاری هستند و امور مربوط به آن ها از طریق همین شوراها پیگیری می شود.


وی با گلایه از بودجه پایی شوراهای روستایی، گفت: علیرغم این بودجه های پایین قطعا و یقینا پیشرفت های شورا ها و شهرداری ها در این مدت با گذشته قابل مقایسه نیست.


چمران از تخلیه شدن روستاها به عنوان بزرگترین خطر یاد کرد و افزود: یقینا آبادانی و رونق شهرها در گرو آبادانی روستاها است.


وی با شاره به نامگذاری سال جدید از سوی رهبری با عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی اظهار داشت: اقتصاد و فرهنگ باید در تمامی عرصه های زندگی مردم نهادینه شود و در این صورت شاهد پیشرفت کشور در زمینه های گوناگون خواهیم بود.


رئیس شورای عالی استان ها تحقق شعار سال را در گرو همیاری و همدلی همه مردم دانست و افزود: دولت به تنهایی نمی تواند تمام مسائل و مشکلات کشور را حل کند.


وی از شوراها و شهرداری ها به عنوان عاملان بزرگ تحقق مدیریت جهادی یاد کرد و گفت: شوراها می توانند با برنامه ریزی و خدمت رسانی مطلوب به مردم عزم ملی را در جامعه تحرک بخشند.


چمران افزود: ملت ایران با اقتصاد مقاومتی و تحقق بخشیدن به شعارهای رهبری توانسته اند در برابر توطئه های دشمنان در زمینه های گوناگون ایستادگی کنند.

 

رئیس شورای عالی استان ها گفت:موضوع اقتصاد و فرهنگ باید در تمامی عرصه های زندگی مردم نهادینه شود.

 

پایان پیام/

کد خبر 363903

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha