شوراها نقطه اعتماد و تکیه گاه مردم به نظام می باشند

خبرگزاری شبستان: نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی از شوراهای شهر و روستا به عنوان نقطه اعتماد و تکیه گاه مردم به نظام جمهوری اسلامی یاد کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز (11 اردیبهشت) در همایشی که به مناسبت 9 اردیبهشت روز ملی شوراها در سالن شهید منتظرقائم استانداری یزد برگزار شد از شوراهای شهر و روستا به عنوان نقطه اعتماد و تکیه گاه مردم به نظام جمهوری اسلامی ایران یاد کرد.


وی جمهوریت و اسلامیت را 2 ویژگی برجسته انقلاب اسلامی ایران از دیدگاه امام امام خمینی (ره) دانست و افزود: امری که با تصویب قانون اساسی در کشور تبلور یافت حضور مردم در تمامی صحنه های تصمیم گیری مربوط به کشور است.


جوکار با بیان اینکه دین اسلامی دینی کامل و مرجع است، گفت: اسلامیت این نظام هم در رو احکام و قوانین الهی می باشد که در کشور تنظیم شده است و مردم به آن پایبند هستند.


وی مشورت در انجام امور را یکی از آموزه های دین مبین اسلام دانست و تصریح کرد: شوراها مکانی برای جمع شدن افرادی با اندیشه های متفاوت است تا با همفکری زمینه های پیشرفت و آبادانی را در یک شهر فراهم سازند.


نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر در یک منحنی خواسته های مردم و در منحنی دیگر داشته های موجود قرار داشته باشد وظیفه شوراها نزدیک کردن این 2 منحنی به یکدیگر است.


وی با بیان اینکه در اصول متعدد قانون اساسی جایگاه شوراها مشخص شده است، افزود: مدیریت شهری، ساخت و ساز در عرصه های مختلف عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و غیره و نظارت و برنامه ریزی از جمله وظایف شوراها در قانون است.


جوکار با بیان اینکه تحقق شعار سال در گرو فعالیت شوراهای شهر و روستا است، اضافه کرد: امروز شوراها در ساخت احکام نظام نقشی اساسی داشته و در پیشبرد اهداف نظام یاری گر دولت هستند.


وی بر لزوم تشکیل مجالس استانی تاکید کرد و گفت: در صورت تشکیل این مجالس بخشی از فعالیت های مجلس شورای اسلامی و به ویژه مسائل استانی و منطقه ای به این مجالس واگذار می شود و در این صورت مجلس شورای اسلامی با حضور افرادی متخصص برای حل مشکلات اساسی کشور تشکیل می شود.


این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افراطی گری و سیاست بازی را مهمترین آسیب شوراها دانست و افزود: شوراها مجموعه ای صنفی و مردمی هستند و اگر درگیر مسائل سیاسی شوند جدی ترین آسیب را به شهر و روستای خود وارد می کنند.


وی مهمترین مشکل استان یزد را کمبود آب دانست و گفت: کمبود آب راه های توسعه این استان را بسته است و بسیاری از کشاورزان را از روستا ها به شهرها و حاشیه های آن کشانده است.


جوکار با بیان اینکه اکنوندر حوزه آب شرب نیز در استان با مشکلات اساسی روبرو هستیم، اظهار داشت: به دلیل کمبود اعتبارات استانی امکان تامین منابع آب پایدار برای این استان موجود نیست که این امر نیازمند توجه مسئولین باید باشد.
 

پایان پیام/

کد خبر 363867

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha